A. L. Ias
BoV átalakítás I
by , 07-24-2013 at 12:57 AM (2108 Olvasó)
Úgy gondoltam nem a jármûvek topicba írom meg bejegyzésként, hanem itt készítek egy összefoglalót a Renault Kangoo "átalakításáról".
Az egy összefoglalóból több lett, mert a fórum motor csak 10 képet engedett beilleszteni egy bejegyzésbe, ezért tördeltem.
Szóval adott egy Renault Kangoo, 1,5 dci motorral amit campervanként szerettem volna használni a nyári kirándulások alatt és letesztelni mennyire alkalmas egy gebasz esetén BoV feladatra 1 vagy 2 személy számára, illetve mobil menedékként huzamosabb ideig. Több Youtube videót megnéztem és gyûjtöttem az ötleteket. Legjobban az a megoldás tetszett amiben egyforma dobozokat pakoltak egymás mellé és az volt a fekvõ felület, átrendezve pedig ülõbútorként funkcionált az autóban.
Elsõ lépésként a hátsó üléspadot kivettem, így kaptam egy 166 cm hosszú teret az kocsi hátuljában. Ami nem volt sík a hátsó ülések rögzítõ csonkjai és az ülés elõtti süllyesztett lábtér miatt és elég hosszú sem a 200 cm-es tervezett fekhelyhez.
Nem elég hosszú a hely a padlónál, a dobozokkal megemelve már megfelelõ
A csonkokat nem akartam kivenni, így az új, egyenes padlót nem az eredetire tettem, hanem megemeltem 10 cm-rel (egy másik videóból merített ötlet), így egy 100x80 cm-es tároló rekeszt képezve ki a padló alatt a nagyobb és lapos tárgyaknak (pl. kempingasztal).
A padló nem téglalap alakú, hátul a hátsó kerékjárati ívek között keskenyebb, elõtte kiszélesedik. 8mm vastag OSB lapból készült, amit beborítottam laminált parkettával (nem tökéletes megoldás, 2 hét használat alatt az igénybevett sarkoknál a dobozok lekoptatták a felületét).
A megemelt padló
A "tárolórés"
Erre a padlóra 12 db 37,5 cm széles 41,6 cm hosszú és 30 cm magas doboz került. A szélesség a kerékjárati ív közötti 116 cm szélességbõl adódik, a hosszúság a 40 cm-es lap + 2x 8mm falvastagság, a magasság a szerintem ülõkének megfelelõ méret.
A dobozok bepakolva, az elsõ két sor elfordítva. Alul egy kempingasztal és egy kempingszék egymásba csúsztatva a tárolóban
Ezeken a méreteken változtatni kell, mert a 41,6 túl hosszú, nem tudtam kényelmes pozícióba állítani az ülést a dobozoktól. Hosszabb vezetéskor 500-600 km után fárasztó volt. Ezt úgy küszöböltem ki, hogy a két elsõ sor dobozt elforgattam, mert ott elfért a szélesebb helyen, csak a doboztetõket kellett megnyesni.A 30 cm magasság túl nagy, magasra kerül a fekvõfelület, nehéz volt bemászni a felfújt matracra az oldalajtókon.
Így már eléggé hátra lehetett tolni az ülést, a kényelmes vezetéshez
1 dobozban (legbelül, középen) a kocsihoz szükséges szerszámok, 1 dobozban (hátsó sorban, könnyen kihúzhatóan) a konyha (mini gázfõzõ, edényzet, 5 liter ivóvíz, tûzgyújtó eszközök, papírtörlõ, apróságok), 1 dobozban (hátsó sorban, könnyen kihúzhatóan) a napi hidegélelem (tányérok, evõeszközök, fûszerek, kenyér, felvágott, zöldségek, stb), 1 dobozban a folyadék (elöl középen, hûvösen, de könnyen hozzáférhetõen), 2 dobozban (elöl, két szélen, könnyen hozzáférhetõen) a ruhák 2 személyre. A többi 6 dobozban a túrához szükséges cuccok, tartós élelmiszer, stb. A hátsó ülések lábterében az egyik oldalt 2x 5 liter üzemanyag, a másik oldalon 2x 5 liter ivóvíz. A késõbbiekben ide lesz kialakítva az elektromos rendszerhez szükséges akkuk helye. A tolóajtókhoz, a padló alá egyik oldalt egy kétszemélyes sátor, a másik oldalt egy gyalásó, ide kerül majd a többi kézi szerszám (kisbalta, fûrész, stb.).
Itt látható a padló alatti rész ahol a sátor volt, a sötét lyukban pedig az üzemanyag kannák voltak
A folytatás...



Email Blog Entry