0
Nem olyan kihalt az! Közép 40 USB-n vannak a kamionosok is! pl.:
Másrészt pont az a baj a pmr-el hogy nagy frekvencia! Nincs ionoszférius terjedés! Kisebb hatótáv is, és a tereptárgyak jobban gátolják. Szerinted az SHTF alatt mûködni fognak az átjátszók?
Bizony, ahogy írtad a SHTF kor azt használják majd az emberek ami van! És a CB-k bizony ott vannak még mindig a szekrények mélyén, garázsok polcain, stb... Ráadásul a mobil CBk 12 voltosak tehát SHTF biztosabbak mint az asztali 220v.os rádiók!
| Thumbs Up |
| Received: 0 Given: 0 |
Mivel te használod, így naprakészebb információd van a sávon zajló életrõl. A kamionosok ott vannak, ha az úton tölteném az életem, biztos a CB-t használnám.
A kisebb hatótávot ellensúlyozza a nagyobb kimenõ teljesítmény. Az itt is látható gm300 25W teljesítménye VHF-en elégséges egy megyét átforgalmazni megfelelõ antennával.
Az átjátszók nem fognak mûködni, illetve sokkal kevesebb fog mûködni belõlük. Viszont egy jól mûködõ közösségben mûködni fog a hírlánc.
A rádiók hiába vannak ott, ha senki nincs aki be tudná üzemelni és hiába üzemelik be, ha nincs energia ami meghajtaná. A rádió megvan, de megvan az antenna is? És a megfelelõ minõségû antennakábel? Csak azok fognak a bajban rádiózni (kis túlzással), akik eddig is rádióztak. A nagy többség majd az állami adásokat fogja figyelni.
A komoly QTH-t üzemeltetõ rádióamatõrökön kívül szerintem majdnem mindenki mobil rádiót használ stabil üzemre is. Egyszerûen azért, mert ez a megfizethetõ kategória.
A mobil rádiók nem 13,8V-ról üzemelnek?
Tévedés ne essék senkit nem akarok lebeszélni a CB rádiózásról! De elõbb a cél meghatározása és csak utána az eszköz kiválasztása. Ha kellõ mérlegelés után a CB a legmegfelelõbb eszköz, akkor arra kell berendezkedni.
| Thumbs Up |
| Received: 0 Given: 0 |
Ha nem müködnek az átjátszók, valószínû nincs energia akkor viszont sanszos hogy neked sincs(ez elég esélyes). Tudod üzemeltetni a rádiót külsõ segítség nélkül? A cb rádiók még nem energia takarékosak, nem egyszerû biztosítani folyamatosan fõleg adásban azt a jó pár ampert. Egy akkumulátor töltés nélkül elég véges......
Last edited by fixy007; 01-07-2014 at 11:52 PM.
ha kell errõl fel tudom tölteni a rádiókat üzemeltetõ aksikat , én is inkább az áram nélküli világra készülök .
Fénykép0337.jpg
A CB rádió egy feltöltött autó aksiról Pár napig elmegy. A Grant vételkor 1amper áromot eszik, adáskor is csak 5-6ampert fogyaszt. Az autó aksit fel tudom majd tölteni egy kisebb napelemrõl is! Én így fogom csinálni.
Úgyhogy szerintem a CB a nyerõ.Simán át lehet vele rádiózni önállóan 120-200 Km sugarú kört. A pmr erre nem képes.
| Thumbs Up |
| Received: 0 Given: 0 |
Nem szeretnék kötekedni, csak nézzük reálisan a dolgokat:
A CB rádió tény hogy egy feltöltött autó akksiról elmegy pár napig(sokáig nem mert lehet számolni pl:55Ah akkunál az általad megadott adatokkal). Viszont egy autó akkut egy kissebb napelemrõl csak nagyon lassa tudsz feltölteni úgy hogy közben nem használod/használhatod az akkut. Nem nagyon értek a solar rendszerekhez majd hozzáértõk jobban leírják mint én. De kb egy 12V-os 20W-os solar rendszerrel jó esetben is csak megközelíted a rádiód energiafogyasztását vételben, adásról ne is beszéljünk egyenlõre. Viszont van éjszaka/borús esõs idõ, ergo mínuszban vagy. Egy ilyen rendszer nem két forint.
Más: 120-200 km sugarú kör! Ezt mivel éred el:Egy nagy nyereségû(és fizikai méretû) körsugárzóval és nem 5w-al. Akkor a 70cm-es hullámhosszon szintén szakadjunk el a legális keretektõl mert akkor úgy egál. Kétsávos aszódi körsugárzóval és 25-35-40W-al itt is nagy távolságok ráiózhatók. Eddig milyen rádiókkal, antennákkal rádióztál a 70cm-es tartományban?
Muszály vagy elhagynod a bázisod(soha nem lehet tudni, rengeteg oka lehet, mindenre próbál az ember készülni). Mit tudsz kezdeni a CB rádióval és a Penetrátor antennával? Kézi CB rádió SSB üzemmódban nem igazán van. A kézi Baofengeket, Puxingokat, Wuxikat, Tytiket tudod vinni magaddal, és menet közben rádiózni.......
Az aksit én nem 20 wattos napelemrõl tölteném, hanem 65 wattosról, de ha kell rákapcsolok még egy párat...
De a napelemes rendszer saját aksiját is használhatom hozzá, azt meg töltöm 450wattal.
Én mindenképpen otthon maradok, ebben gondolkozom. Ehhez használatos bázisállomást építenék ki.
És persze nem 4-5wattal hanem 20-35w.teljesítménnyel. De ha ráteszem az "utánégetõt" akkor 100w teljesítménnyel egész Európát át rádiózom. 70cm én még nem rádióztam az igaz.
De a legfontosabb: Hány pmr rádió van az országban, és hány CB? Mert darabszámban Cb sokkal több! És ezek SHTF kor elõ fognak kerülni. Másrészt a kamionosok most is a CBt használják és nem a pmrt! Vajon miért kockáztatnak vele, ha pmr ugyanolyan jó, vagy jobb?![]()
| Thumbs Up |
| Received: 0 Given: 0 |
Akkor neked nem kissebb napelemes rendszered van hanem komolyabb! Ez dicséretes, bízzunk benne hogy sok CB rádiós is ilyen komoly solar rendszerrel van felszerelve.
Mennyi pmr és cb? Én nem tudok számadatokkal szolgálni, ha te tudsz megírhatnád, érdekelne. Szerinted sokkal több cb-csak kicsiben itt a fórumon is több a "pmr" rádió mint a cb(baofeng uv5, BaofengB5, Motorola GM, GP) Hogy miért azt használják:anno csak ez volt(tény és való). Sok sikert hozzá.....
Én abból indulok ki, hogy nálunk Bp.n végigmegyek az utcán akkor kilóméterenként legalább egy Db antenna van fent a tetõkön! Persze szerintem ennek ha 1%a van használatban. Sokhoz már a rádió sincsen meg.
De a nagy számok törvénye alapján még így is elég sok lehetséges potenciális állomás lehet egy SHTF esetén.
De majd meglátjuk....
| Thumbs Up |
| Received: 31 Given: 71 |
Én is filóztam, hogy milyen rendszert kellene venni, üzemeltetni.
Gondoltam a cb-re, de az antenna és a kézi rádió fizikai mérete nekem nagy, inkább csak stabilba vagy autóba való.
Ha cb-t használnék, akkor azt nem helyi kapcsolattartásra, hanem nagy teljesítményen távolabbi összeköttetésekre.
Ráadásul 2m-es és 70centis vagy 2 sávos rádiókból nagyságrendekkel több lehet az országban (ha másokkal is akarsz kommunikálni).
Mindenkinek mások a priorírások, válasszanak aszerint. Néhány lelkes ember meg építsen pár keresztsávos átjátszót hogy legyen átjárás a kettõ között.