0

Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Ki milyen jármûben tudna gondolkodni egy összeomlás utáni világban?
Én hármat tudnék elképzelni
1 simson
2 lada niva
3 trabant 601
ezek mind olyan jármûvek ami egyszerûen szerelhetõ, suftniban barkácsolható. a trabi meg emp álló is
(ha nem jó helyen nyitottam a témát akkor bocsi)
Thumbs Up |
Received: 922 Given: 954 |
Én egy ilyet el tudnék képzelni.
http://www.sportsmobile.com/sections...x4ford_bw1.jpg
Nagy utastér. Tele lehet pakolni, mert minden elfér hátul. 4x4 összkerékmeghajtás. Vastag és recézett gumik. A tetejére is lehet dolgokat tenni, fel is lehet mászni rá.![]()
http://tuleloblog.blogspot.com
https://www.facebook.com/Túlélõblog-192123530821899/
Adakozás tárhelyre/domainre (PayPal): http://magyarprepperforum.us/donations/adakozas_MPF.htm
MagyarPrepperForum Discord chat: https://discord.gg/Rja2yhQZd2
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Remek ötlet volt ez a topic zukajev!
Jó irány, hogy viszonylag kis fogyasztású és házilag is szerelhetõ gépeken gondolkodsz.
Viszont tipikus mai beállítottság, hogy csak motorizált jármûvekre szûkíted az opciókat.
Persze gyorsabbak, mint a ló, öszvér, szamár, tehén, bivaly vagy egy hegyikerékpár. De, mi van ha kifogy a nafta? Mert lehet, hogy a gebasz pont egy olajválságból fog fakadni, mint '73-ban. Gondolom még emlékszel, hogy mi történt ennek hatására Amcsiban!
A másik dolog a jószágokkal és a hegyikerékpárral kapcsolatban a nagyobb mobilitás. Kétlem, hogy motorral vagy Trabival elmész ott, ahol egy ló.
Ez mellett a védelem és a szállítás lehetõsége is sovány a Simón pl.
Valamint zajosak.
De, ha már mindenféleképpen ilyen eszközökben gondolkodunk, akkor inkább egy régebbi crossmotor. 250-es elég. Egy nagyon jó hangtompítóval.
Vagy egy quad.
Vagy egy öreg VW Transporter T3 Syncro...még a sima dízelmotorral. Nem ezekkel a modern sz***-kal, amiket nem lehet szerelni otthon. Erõsített és magasított (vagy állítható) futómûvet alá, terepgumikkal, gallytörõkkel, csörlõ elõre hátra, grillrácsok az ablakra, tetõcsomagtartó, belülrõl az utastérbe kazánlemezborítás (kis kaliber vagy lágyólom mag ellen több, mint a semmi), fejsze, lapát, stb. Békeidõben vadászautónak jó és nem így nem feltûnõ.
Olcsó, család is elfér benne, akár aludni is lehet hátul, vagy polcokat betenni a tiplizõs felszerelésnek és nem eszik többet, mint a Niva. Valami hasonló:
Csatolmány 43
Túlélõ: Értem én az amcsi gondolkodásmódot, de az a jószág mennyit zabál százon? 8 gallont? Plusz az öreg járgányok nem annyira vonzák a niggákat.
LOW PROFILE!
Stay calm & never quit. - tulelniatermeszetben.blog.hu
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
A lovat és egyéb lábas jószágot meg is lehet enni, ha minden kötél szakad. Erre mondta egy eszkimó, anno amikor expedíciós tagok megkérdezték, hogy miért nem váltja le a kutyaszánját motorosszánra, hogy: "Próbáltál te már karburátort enni?"
Stay calm & never quit. - tulelniatermeszetben.blog.hu
Thumbs Up |
Received: 21 Given: 59 |
Én is sima szívódízelre szavaznék. Abba bárhonnan származó gázolajat tankoltam, észre sem vettem a különbséget.
Van aki étolajjal jár. (más: volt generátorhibám otthonról 100km távolságra, még hazaértem vele. Pedig már szinte teljesen lemerült az akku. Indexek sem mûködtek, a töltéshibára figyelmeztetõ lápa sem világított már, de a motor ment).
Sajnos le kellett cserélnem, most egy CR turbódízel van.
Na múltkor ebbe 9 hónapos gázolajat tettem a "túlélõs készletbõl", hogy friss anyagot tárazzak be helyette.
Máris nehezebben indult, egyenetlen alapjárat...
Thumbs Up |
Received: 21 Given: 59 |
Úgyhogy most baj esetére normálisabb hegyibicaj van utánfutóval.
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Autószerelõ ismerõsöm tanácsolta azt, hogyha valami igazán megbízhatót szeretnék, akkor '92-es évjárat elõtti jószágot vegyek, mert azóta már a kocsikat is négy évre rakják össze (teljesen mindegy milyen márka és hány millió). Plusz szerelhetetlenek - házilag.
Stay calm & never quit. - tulelniatermeszetben.blog.hu
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
A t3 syncro nagyon jó választás lenne aki arra voksol, kiskölyok koromban mikor bejöttek apám vett egyet.
Hát télen hóban szántásban kergettük vele a rókát...
egyszer egy ífát húzott ki az árokból, jó, nem beleborul csak elakadt de így is teljesítmény
A trabit ne becsülje le senki, jó gumikkal, kenterbever jópár terepjárót, és mivel kétütemû minden sz*al elmegy
(kis off ha jol tudom azért olyan pöpec a motorja mert az eredeti variáns a 2. vh-s u-boatokon volt generátor és marad egy csomó a hábou után így kitalálták hogy beteszik egy autóba, lehet hülyeség de igy hallottam)
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
De az igazi lenne egy UAZ régi szívós merci motorral, na az a csótányokat is túlélné
Az élõjószággal az a bajom, hogy tartok a lovaktól, nem tudom mért, de sosem voltunk haverok, egy csacsi sokkal szimpatikusabb
És egy kis niva dicséret: az enyém 1,7 es 2000-es évjárat, olyan 8-12 körül eszik terep függõen, nem több ez mint akár egy hi-luxé vagy l200-é, amikor trakror kellett mindíg én voltal a bal..., az alkatrész árak hozzá vicc kategória (pl.: egy vadi új hûtõ, orosz, 15ezer, kerékcsapágy 1500 meg ilyenek )
Összesítve egy nagyon jó terepadottságú autó, olcsó alkatrészekkel, jó választás.
hátránya, mindíg van valami kissebb, néha nagyobb baja![]()
Last edited by zukajev; 03-23-2013 at 09:51 PM.