Oldala 56 of 107 ElsõElsõ ... 646545556575866106 ... UtolsóUtolsó
Eredmény 551 to 560 of 1061

Topic: Járművek

  1. #551
    Administrator TMIB's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Lakhely
    USA
    Hozzászólások
    30,040
    Blog Entries
    61
    Thumbs Up
    Received: 934
    Given: 975

    0 Not allowed!
    Azon gondolkodom hogy vagy 6 hónap múlva lehet hogy vennék egy motort. Dirt bike. VISZONT. Valami hülye oknál fogva egyszerûen nem lehet olyanból automata váltósat venni. (Magyarázatnak azt adják, hogy dirtbike-nál kell az erõ, azt meg érzésbõl kell, meg különben is tuti jó érzés váltani, meg ilyesmi. Ami hurrádejó, de ez engem nem vigasztal.) Amiben van automata, az az óvodás verzió. Nem tudom miért nem csinálnak mopedeket, felnõtt dirt bike verzióban. És ez nem is olyan dolog ami kizárólag nekem kéne, mert ezrével olvasom ezt másoktól, Youtube-on, Fórumokon, mindenfelé. Tehát lenne rá piac is. Azt is tudom hogy még egy akármilyen béna régi típusú motorban is van annyi erõ hogy elpöfögjön automata váltóval, mert olyannal még én is mentem.

    A kérdés az, hogy ha veszek egy óccókínai -de új-dirt bike-ot, akkor mennyire bonyolult azzal váltani? Egészen pontosan hogy mûködik maga az indulás és a váltás. Lehetõleg pontról-pontra írjátok meg, ahogy az oktatáson tanítják.

    Youtubeon látok videókat, de abból nem sokat tudtam megérteni, meg nem is mutatják pontosan, mert vagy a kéz látszik, vagy a láb, de a kettõ egyszerre nem.
    Van valami oktató videó amit tudnátok ajánlani? Esetleg kézikönyv amiben azt a részt elolvashatnám?

    Az alapokat tudom hogy mész, kanyarodj, stb. abban van gyakorlatom automata váltós motorral, meg az végül is biciklinél is úgy van.

    Maga a váltás borzaszt el a dologtól, mert az nem tûnik túl egyszerûnek. Az új helyen lesz hely és idõ rá, szóval az nem szempont. Ha kizárólag néhány órás gyakorlás kell hozzá, nem lesz gond.

    Pénzem még nincs rá, legalább fél évre vagyok a vásárlástól, de magyarázatok, információk, javaslatok, ötletek, minden jöhet ami eszetekbe jut a témával kapcsolatban.

  2. #552
    Senior Member
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Hozzászólások
    892
    Thumbs Up
    Received: 5
    Given: 0

    0 Not allowed!
    Egészen pontosan hogy mûködik maga az indulás és a váltás.
    Ugyanúgy mint az autónál , kuplung , egyesbe be , kuplung kienged , csak ha gyorsan kiengeded a kuplungot , ez kiugrik alólad :-)

  3. #553
    MPF támogató
    Csatlakozás dátuma
    Nov 2013
    Hozzászólások
    1,389
    Thumbs Up
    Received: 4
    Given: 1

    0 Not allowed!
    arra, hogy elprüntyögj elhagyatott placcon fél órás gyakorlás bõven elég, ha nincs semmi sürgetõ, nem zavar a forgalom akkor elbénázik az ember, de mûködik az
    aztán ahogy gyakorlod egyre jobb lesz, találsz magadnak apró kihívásokat és szerintem heti 2-3*fél óra gyakorlással 2-3 hónap alatt egészen hatékony leszel abban amire használni akarod
    nekem pl egy óra után amikor látta apum, hogy fel-alá száguldozok egy nagy üres sík földutas placcon (elhagyatott reptér) azt a feladatot adta, hogy induláskor kapartassam el a hátsó kereket úgy, hogy legalább egy méteres csíkot hagyjak (sóderes kemény föld 250 ccm utcai enduro)
    elsõ próbálkozás 2,5 m
    aztán kimentünk dimbes-dombos terepre, ott meg nem sikerült megfelelõ idõ alatt összerakni mit merre kéne csinálni a kezelõszerveken (0 rutin) és szépen eldõltem gyökkettõvel domb irányába, semmi extra...
    viszont ha gagyi kínait veszel azt úgy vedd, hogy nagyon rövid ideig lesz jó, utána meg nem nagyon lesz érdemes javítani, ha engeded minõségibb használt irányába terelgetnélek. itthon van a totalbike-on Nepperûzõ rovat, ahol segítenek, hogy adott célhoz, adott kerettel mit érdemes venni, lehet, hogy kint is van hasonló, lehet, hogy némi kínálatfelmérés után érdemes az itthoniakat megkérdezni, mert ugyan a kinti szervizhátteret nem ismerik, de típusokat valószínûleg igen, a szervizre meg tudsz következtetni abból, hogy mibõl van sok

  4. #554
    MPF támogató
    Csatlakozás dátuma
    Nov 2013
    Hozzászólások
    1,389
    Thumbs Up
    Received: 4
    Given: 1

    0 Not allowed!
    nomeg bizonyos típusoknak viszonylag triviális, normál szerszámokkal kivitelezhetõ a szervize (ez kell neked), másikaknak meg speciális szerszámozottságot igényel, ez meg csak akkor jó neked, ha a környékeden rá vannak állva a szerelõk
    alkatrészvásárlás neked nem gond, mert megveszed neten, aztán bemész vele a szerelõhöz, ha neki jó így, márpedig ha õ nem tudja beszerezni, gondolom jó lesz neki így

  5. #555
    Administrator TMIB's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Lakhely
    USA
    Hozzászólások
    30,040
    Blog Entries
    61
    Thumbs Up
    Received: 934
    Given: 975

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló Laci Hozzászólás megtekintése
    Egészen pontosan hogy mûködik maga az indulás és a váltás.
    Ugyanúgy mint az autónál , kuplung , egyesbe be , kuplung kienged , csak ha gyorsan kiengeded a kuplungot , ez kiugrik alólad :-)
    Lehet. Soha életemben nem vezettem kocsit se. Mondjuk itt az autók 99%-a automata váltós.

  6. #556
    Administrator TMIB's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Lakhely
    USA
    Hozzászólások
    30,040
    Blog Entries
    61
    Thumbs Up
    Received: 934
    Given: 975

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló st.jimmy Hozzászólás megtekintése
    arra, hogy elprüntyögj elhagyatott placcon fél órás gyakorlás bõven elég, ha nincs semmi sürgetõ, nem zavar a forgalom akkor elbénázik az ember, de mûködik az
    aztán ahogy gyakorlod egyre jobb lesz, találsz magadnak apró kihívásokat és szerintem heti 2-3*fél óra gyakorlással 2-3 hónap alatt egészen hatékony leszel abban amire használni akarod

    viszont ha gagyi kínait veszel azt úgy vedd, hogy nagyon rövid ideig lesz jó, utána meg nem nagyon lesz érdemes javítani, ha engeded minõségibb használt irányába terelgetnélek.
    A semmi közepén leszek, van erdõ, meg van földút is. Szóval a gyakorlás nem lesz probléma. Azon az úton valószínûleg félóránként jár majd egy autó.

    Inkább veszek új kínait, mint használt japánt. Az ok a kétszeres árkülönbség, meg az hogy használt motorokkal volt már nekem is, meg a rokonomnak is baja. 1 használt motorom volt, eladni se tudtuk normális áron, mert sose volt hajlandó beindulni. A rokonomnak meg volt vagy 30 motorja, mindig használtat vett. Havonta cserélte, mert hiába értett hozzájuk, mindig leálltak, hol ez, hol az tört el bennük.

    De amennyit én megyek vele, az nem lesz sok. Igazából tanulás miatt venném. Ha beletanulok és megy rendesen, akkor esetleg veszek egy jobbat.

    Mondjuk jól utánanézek, mert most találtam egy jót, néztem róla egy videót, alacsony fickó letesztelte és még õ is furán nézett ki, mert úgy tûnt a motoron, mintha a motor nem lenne teljes méretû. Gondolom egy 130 centis kínainak megfelel, de európai átlagmagasságú férfinek nem biztos hogy annyira jó. Majd komoly kutatómunkát végzek, hogy jót találjak. Egy jelöltem van, de az tényleg csak dirtbike, nem "street legal", nincs lámpája, se semmi. De van idõm gondolkodni rajta.

  7. #557
    Senior Member
    Csatlakozás dátuma
    Sep 2013
    Hozzászólások
    1,194
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!
    Hát, ha még autót sem vezettél, akkor érdekes lesz... Mindenképpen jó lenne melléd valaki, aki már rutinos motorvezetõ. Kb együtt jár a két kéz meg a két láb, nekem is volt mocim 2-3 évig, nem lenézni akarlak, csak azt mondom, hogy ha valaki nem mutatja meg a dolgokat, sok lefulladás, esés, meg csúnya beszéd lesz belõle....

    De nagyjából: minden váltós mocin lesz kuplung, váltó, elsõ + hátsó fék, gázkar.
    Nekem bal kéznél volt a kuplung, jobb kéznél az elsõ fék meg a gázkar (gyakorlatilag magad felé tekered a markolatot), bal lábnál a hátsó fék, jobb lábnál a váltó. Meg kell kérdezni hogy jönnek a sebességek, mert van ahol az elsõ fel, a többi le van, erre figyelni kell.
    Beindítod a járgányt (van amelyik nyitott stenderrel nem indul), ha van rajta benzincsap, akkor figyeled hol áll, ha van rajta szivató, figyeled hol áll. Aztán bal kéz kuplung behúz, jobb láb vált egyesbe. Szépen lassan kuplung kienged (ha kaparni akarsz, akkor gyorsabban+gáz, de elõször ne ezzel próbálkozz), és finom gáz. Aztán majd hallani fogod, és ezt tényleg érezni/hallani kell tudni, mikor kell váltani a következõ fokozatba. Ha meg fékezel, elõször csak fék, aztán ha sokat kell, kuplunggal együtt fék+visszaváltás.

    Remélem érthetõ volt, elsõre biztos kicsit bonyolultnak tûnik, de gyorsan meg lehet szokni.
    Jó poén, és van egyfajta szabadságérzet, ami kocsiban nincs meg. Cserébe nem véd se idõjárástól, se sok hülyétõl. (Mármint a kocsikaszni sokat felfog egy ütközésnél...)

  8. #558
    MPF támogató
    Csatlakozás dátuma
    Nov 2013
    Hozzászólások
    1,389
    Thumbs Up
    Received: 4
    Given: 1

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló Tulelo Hozzászólás megtekintése
    Lehet. Soha életemben nem vezettem kocsit se. Mondjuk itt az autók 99%-a automata váltós.
    Na akkor ha ennyire nulláról akkor így néz ki
    Beindítod a motort: van valamilyen kapcsoló, vagy elfordítható kulcs, azt beteszed ON-ra, aztán van önindító, vagy berúgókar azt használod és alapjáraton megy a gép
    lehetnek trükkök, robogónál féket kell húzni és csak akkor megy az önindító, meg ilyesmi, de ez típus specifikus. Alapvetõen üresben kell lennie a gépnek a mûveletnél, üresjelzõ lámpa a mûszerfalon vagy van, vagy nincs. Ha nincs üresben akkor kuplung és nyomkodod lefelé bõszen a váltókart a lábaddal, majd egyet nagyon finoman vissza. MZ ETZ-nél nekem "kínszenvedés"
    TFH üresben alapjáraton jár a gép letámasztva: megfogod, támasztó fel (vagy sztenderrõl le), ráülsz, lábad lent a földön, kezed a kormányon
    bal lábad felteszed a lábtartóra, lábujjad a váltókar mellett, attól kifelé. Behúzod a kuplungkart, a bal kezeddel tövig, taposol egyet(ne fél nem tudsz többet) lefelé a váltókaron, lábad megint ki mellé. Most jön a neheze: finoman húzod a gázt és finoman engeded vissza a kuplungot. A kuplungnak alapvetõen két állása van, teljesen zárt, és teljesen nyitott. Amikor nyitott, akkor minden tök mindegy, ha húzod a gázt a motor forog, de nem történik semmi. Amikor zárt akkor viszont akármi történik, a kerekek és a motor között direkt kapcsolat van, ha a kerék megáll a motor lefullad, ha a motor forog a kerék is forog, mese nincs. A kettõ között van egy átmeneti állapot, ez 2-3, nagyon max 5 mm-t jelent praktikusan a kuplungkar mozdításán. Tehát amikor azt mondom, hogy lassan engeded vissza a kuplungkart az nem azt jelenti, hogy az egész úton lassan, hanem onnantól lassan, hogy eljut ennek az átmeneti állapotnak a szélére. Szóval kis gáz, kis kuplung és szépen lassan el fog indulni a motor, jobb lábad felteszed a lábtartóra úgy, hogy nem taposod a hátsó féket vele.
    ott tartasz, hogy haladsz gyök kettõvel, ha húzod a gázt, akkor vonyít/bõg a motor, de alig mész gyorsabban. ha meg akarsz állni, akkor ne csak a féket húzd, mrt le fog fulladni a motor
    de tfh mennél tovább, és szeretnél gyorsabban haladni, mintha sétálnál, szóval kuplung be, bal lábujjaddal alábújsz a váltókarnak, és húzol/pöckölsz egyet rajta felfelé, elvileg az ürest átugorva kettesben leszel, ha ráengeded a kuplungot, húzod a gázt és csak pörög, akkor meglett az üres, még egyet kell felfelé
    szóval kuplung be, majd váltókar, majd kulung lassan (nem annyira) vissza, miközben húzod a gázt, így lehet váltogatni a sebességfokozatok között.
    Lassításkor érdemes folyamatosan váltani vissza az adott sebességhez, megálláskor kettesbõl üresbe. Ennek két oka van: nem fogsz tudni másképp visszagyorsítani, vagy ha megállsz nehezen lesz meg az üres

  9. #559
    MPF támogató
    Csatlakozás dátuma
    Nov 2013
    Hozzászólások
    1,389
    Thumbs Up
    Received: 4
    Given: 1

    0 Not allowed!
    ha véletlen találsz üreset a nagyobb fokozatok között ne akadj fenn rajta, a legjobbakkal is megesik

  10. #560
    MPF támogató
    Csatlakozás dátuma
    Nov 2013
    Hozzászólások
    1,389
    Thumbs Up
    Received: 4
    Given: 1

    0 Not allowed!
    Amúgy ha prepper szempontból beszélünk jármûvekrõl, akkor nagyon fontos szempont, hogy az ember minél többféle jármûvet tudjon kezelni, ki tudja milyet talál/cserél geddon esetén. Vezettem a minap jobbkormányos automatát Cipruson, szélvédõkifejelõs amikor kuplungként tapos az ember a fékre
    Irányjelzõ a másik oldalon van, szóval mindig tiszta volt az ablak, mert az ablaktörlõt mûködteti helyette az ember bõszen

Posting Permissions

  • Te nem nyithatsz új topicot
  • Te nem szólhatsz hozzá
  • Te nem csatolhatsz fájlokat
  • Te nem szerkesztheted a hozzászólásaid
  •