Oldala 1 of 3 123 UtolsóUtolsó
Eredmény 1 to 10 of 23

Topic: Stabilmotorok, áramfejlesztõk

  1. #1
    Senior Member Unicornis's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Hozzászólások
    875
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!

    Stabilmotorok, áramfejlesztõk

    A téma ott kezdõdött, hogy szerettem volna egy jó minõségû, csendes, tartós, (nem Kínai) dízel áramfejlesztõt venni.
    Csak az ilyenek ára kb. fél milliótól indul. Ezért el kezdtem utána járni, hogyan lehetne építeni egy ilyet. Ekkor jutottam el a régi stabil motorokhoz.
    És nyilvánvalóvá vált, hogy ezek pont ilyenekre készültek!
    Ezek pl.. egy tipikus prepper megoldások... https://www.youtube.com/watch?v=9dVbvU3jjik
    https://www.youtube.com/watch?v=la4yRtdQbbM
    Alacsony fordulatúak, tartósak, csendesek, és jó hatásfokúak, tehát ilyenekbõl lehet áramfejlesztõt építeni.
    Utána néztem, hogy itt Magyarországon milyen típusok elérhetõek használtan.
    Itt ami szóba jöhetett nekem, azok a Magyar gyártmányú M.I.A. és B.I.B meg a BL7 és BL12 motorok.
    https://www.youtube.com/watch?v=7J8Bt6TBwZg
    https://www.youtube.com/watch?v=Z3dDCP1qDEQ
    Ezeket a már veterán motorokat egészen a 70-es évekig gyártották. De vannak közöttük mûködõ 60-70 éves darabok is!
    A vidéki háztáji gazdaságokban használták ezeket, úgy hogy egy vas kocsira szerelték, és oda húzták ahol éppen használni kellett õket.
    Ha kellet cséplõgépet hajtottak, vagy darálót, malmot, szalagfûrészt, esetleg szivattyút. De kis traktorba is sokat építettek belõle, ez voltak az igazi "Csettegõk":
    https://www.youtube.com/watch?v=I7Kl5ogencU
    Létezik belõlük benzines, és dízel kivitel is. Én a dízelt preferálom, mert jobb a hatásfoka, és a gázolajat könnyebb hosszabb ideig tárolni.
    Minden fajta elektromosság nélkül kézzel is indíthatók! Az üzemanyag fogyasztásuk pedig nevetségesen alacsony: 285gramm gázolaj/lóerõ óra
    Ez átszámítva SI mértékegységre kb.2,5 deci/kilowatt óra! De ami lényeges, hogy nemcsak gázolajjal mûködnek, hanem petróleummal, vagy akár nyers növényi olajjal is.
    Ezek a szög egyszerû, igénytelen motorok és hihetetlenül masszívak, tartósak, mert ezekben még volt anyag! A tervezett elavulás pedig még gondolatban sem volt akkortájt.
    Évtizedeket üzemeltek a legmostohább körülmények között, szinte az "örökké valóságnak" lettek gyártva! Pont olyan motorok amire nekem mint preppernek szüksége van!
    Ezért nem rég elhatároztam, hogy építek egy áramfejlesztõt valami ilyen motorral.
    Ma sikerült is hozzájutnom egy jó állapotú 8 lóerõs MIB dízel motorhoz. Ez elbír egy 5 Kilowattos generátort, amire az egész házat ráköthetem, ha baj van.
    Az építésrõl, és a tapasztalatokról majd folyamatosan beszámolok.
    Itt a fotón, motor még az elõzõ tulajnál van, ahol egy szalagfûrészt hajtott.
    Csatolt képek Csatolt képek

  2. #2
    Alpha
    Guest

    0 Not allowed!
    Engem nagyon érdekel a dolog, várom a fejleményeket.
    A generátor megvan már? Milyen tipust raksz rá?

  3. #3
    Senior Member Unicornis's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Hozzászólások
    875
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!
    Innen fogok generátort venni valószínûleg.:
    http://www.rpower.hu/catalog/aramfej...l-c-21_40.html
    Az 5 Kilowattos lesz az én "emberem".

  4. #4
    Alpha
    Guest

    0 Not allowed!
    Nem értek hozzá, mondhatni teljesen hülye vagyok a belsõégésû motorokhoz. Mennyire konstans ezeknek a motoroknak a fordulata? Mármint a fent említett "csettegõnek".
    Terhelésre nem csökken a fordulatszáma?

  5. #5
    Senior Member Unicornis's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Hozzászólások
    875
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!
    A felvetés jogos! De van ezekben a motorokban fordulatszám szabályzó (reguáltor) ami a terhelés függvényében ráadja, illetve elveszi a gázt.
    Hogy a kezelõ által beállított fordulatszámot megtartsa!
    Persze így sem mindig sikerül a kívánt fordulaton tartani a motort.
    Ez olyankor van amikor túlterhelik. Erre itt egy példa:
    https://www.youtube.com/watch?v=i8B2A_XKilA
    Ezért kell a névleges teljesítményénél kisebb generátort rá akasztani.

  6. #6
    Senior Member raktaros's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Lakhely
    Vas megye
    Hozzászólások
    3,945
    Thumbs Up
    Received: 21
    Given: 59

    0 Not allowed!
    Ezek pl.. egy tipikus prepper megoldások... https://www.youtube.com/watch?v=9dVbvU3jjik
    Ez a kicsi motor tetszik

    Ezt én is pár éve tartogattam, 2 hónapja adtam oda egy rokonnak aki oda van az ilyen régi gépekért.
    Ilyen tervem volt nekem is, de úgysem lenne rá idõm :

    P_20170623_183849.jpg

    Tegnap jött meg a kettõs üzemû karburátor (benzin - LPG/CNG)az áramfejlesztõhöz, valamikor kipróbálom és szerintem ezzel nálam kimerül az áramfejlesztõs téma egyenlõre.
    "Hajszolom a tudást, de õ mindig gyorsabb nálam!"

  7. #7
    Senior Member raktaros's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Lakhely
    Vas megye
    Hozzászólások
    3,945
    Thumbs Up
    Received: 21
    Given: 59

    0 Not allowed!
    Tényleg masszív, tartós, igénytelen gépek. Volt egy másik is, önjáró, szalagfûrésszel a hátulján. Papám a környezõ falvakban fûrészelte a tûzifát vele.
    "Hajszolom a tudást, de õ mindig gyorsabb nálam!"

  8. #8
    Senior Member Unicornis's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Hozzászólások
    875
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!
    Raktáros, az egy "kis" MIA motor volt amit elajándékoztál.
    Azért kicsi, mert volt belõle nagyobb is. Ezek tényleg igazi "világvége" gépek!
    Most már hogy kevesebb van belõlük, sajnos egyre drágábbak a jó állapotúak.
    Én közben hazahoztam a sajátomat. Targoncával kellett leemelni a platóról, mivel minimum 200Kg.
    Azután hátravinni a mûhelyhez (ahová a targonca nem tud bejönni) na az érdekes volt....

  9. #9
    Senior Member mzperiksz's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    May 2014
    Lakhely
    Budapest
    Hozzászólások
    986
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló raktaros Hozzászólás megtekintése
    Tegnap jött meg a kettõs üzemû karburátor (benzin - LPG/CNG)az áramfejlesztõhöz, valamikor kipróbálom és szerintem ezzel nálam kimerül az áramfejlesztõs téma egyenlõre.
    Milyen motorhoz? Nekem is kellene egy a 950-es benzineshez de még nem találtam
    A kockázatok és mellékhatások tekintetében olvassa el a betegtájékoztatót vagy kérdezze meg kezelõorvosát, gyógyszerészét!

  10. #10
    Senior Member raktaros's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Lakhely
    Vas megye
    Hozzászólások
    3,945
    Thumbs Up
    Received: 21
    Given: 59

    0 Not allowed!
    Heron egm 30
    Sokat keresgettem én is, de nem találtam. Írtam a cégnek aki itthon csinálja a Heronnak, de a válasz:
    Az egm-30 kis teljesítményû gép, nincs hozzá tesztelve gáz üzem.
    A madalbal.hu oldalon talál gázüzemû gépeket átalakítva. azokhoz van alkatrész.
    Így kutattam tovább a témát és úgy néz ki Honda motorral szerelt gép, így szerencsém van mert ahhoz kínaiaknál kapni.
    Ránézésre szinte ugyanaz a karburátor a tõcsavarok mérete, távolsága is stimmel, így megkockáztattam.
    Ebayen jóval olcsóbban is lett volna, elfelejtettem megnézni
    "Hajszolom a tudást, de õ mindig gyorsabb nálam!"

Posting Permissions

  • Te nem nyithatsz új topicot
  • Te nem szólhatsz hozzá
  • Te nem csatolhatsz fájlokat
  • Te nem szerkesztheted a hozzászólásaid
  •