Oldala 7 of 12 ElsõElsõ ... 56789 ... UtolsóUtolsó
Eredmény 61 to 70 of 117

Topic: Motorok, motorozás, motor szerelés, javítás

  1. #61
    MPF támogató
    Csatlakozás dátuma
    Nov 2013
    Hozzászólások
    1,389
    Thumbs Up
    Received: 4
    Given: 1

    0 Not allowed!
    A fizikáját érteni vélem, csak azt gondolom, hogy egy robogónál nem okés.

    Hagyományos léghûtésnél, ha nincs semmi légáramlás értem, de a robogók kényszerléghûtésénél ahol ott a ventillátor a fõtengelyen azért más a helyzet. Nem hiányzik a mûanyag burkolat a henger körül ami azt a hûtõlevegõt terelné?

  2. #62
    Senior Member Sergeant's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2016
    Lakhely
    Közép-, Kelet-és Nyugat-Orbanisztán
    Hozzászólások
    425
    Thumbs Up
    Received: 16
    Given: 3

    0 Not allowed!
    Ha rajta van, ha nem, sajnos akkor is hajlamosak rá a kínai csodák.
    Lehet, hogy az egy milla körüli japán gép nem csinálja, de eddig minden kínaim produkálta. A jelenleginél szolidan leolvadt a burkolat a hengernél a budapesti csúcsforgalomban.
    Egyszer kicseréltem, de az is olvadozott, azóta nincs rajta, levettem, hogy jobban hûtse a menetszél.
    Hazámban bárhol lehetek, mindenhol otthon vagyok.
    Hazámban minden utat ismerek.
    (Idézetek a Nagy zûr Korzikán c. alapmûbõl)😀

  3. #63
    MPF támogató
    Csatlakozás dátuma
    Nov 2013
    Hozzászólások
    1,389
    Thumbs Up
    Received: 4
    Given: 1

    0 Not allowed!
    Ohh akkor értem...

    Hajtsál alumíniumból légterelõt nem véletlen találták ki a kényszerléghûtést

    Nekem ezredforduló körüli olasz levegõs volt, az meg volt csinálva rendesen gyárilag. Gilera Stalker az Piaggio, sokkal túlépítettebb, mint a Minarelli

    Amit elrontottam, hogy amikor tönkrement a kipufogókönyög akkor olcsó utángyárit vettem és nem enyhe tuningosat. Aztán lett Malaguti F15 2004 elõtti ez minarelli blokkos vízhûtéses, gyári állapotában nem tudom milyen. Ha nem siet az ember sehova, akkor egy jó levegõs ezredeleji olasz, vagy hasonló yamaha

    Én szeretem ha magas, mert jól ellátni az autók fölött. Hiába vagyok kicsi nem mennék le egy Jog-ra. Jobb volt a stalker ebben is, mint az f15. De ez is stílus kérdése.

  4. #64
    Senior Member Sergeant's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2016
    Lakhely
    Közép-, Kelet-és Nyugat-Orbanisztán
    Hozzászólások
    425
    Thumbs Up
    Received: 16
    Given: 3

    0 Not allowed!
    Nekem Generic Explorerem van. Nagyon sokat mentem vele, de állandó foglalkozást igényelt mindig is.
    Viszont, használtan 48ezerért vettem. Magas, karcsú építésû, a fõvárosban ideális a kocsisorok között.
    Most szerelgettem megint, lecseréltem a variátor külsõ tárcsát, végre normálisan kihézagoltam. Úgy egy éve leszedtem a berúgó szettet róla, szét volt kopva, esve a téli használat miatt.
    Azóta csak önindító van, de így le kellett ellenanyáznom a variátort, mert nincs ellentartása és lecsavarja az anyáját.
    Hazámban bárhol lehetek, mindenhol otthon vagyok.
    Hazámban minden utat ismerek.
    (Idézetek a Nagy zûr Korzikán c. alapmûbõl)😀

  5. #65
    Administrator TMIB's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Lakhely
    USA
    Hozzászólások
    29,969
    Blog Entries
    60
    Thumbs Up
    Received: 922
    Given: 955

    0 Not allowed!
    Ma elsétáltam az új robogó mellett és égett a digitális kijelzõje. Kulccsal próbáltam hogy kikapcsolom, de ki volt kapcsolva a motor, a gyújtás nem volt rajta. Ráadtam, de nem kapcsolódott be a digitális kijelzõ. Bármit csináltam vele, nem változott. Csak égett és nem mutatott semmit. Ha ráadom a gyújtást és behúzom a féket, akkor zöld helyett pirosra vált. Ha behúzom, akkor amíg be van húzva a fék, elhalványul a piros fény.

    A motort kitoltam és beindítottam berúgókarral, indult, és akkor a kijelzõ is mûködni kezdett. Gyújtást levettem róla, leállt a motor, de a kijelzõ lassan újra elkezdett zölden világítani. Gyújtás nélkül.

    Ez mi?

    És hogy lehet hogy eddig nem volt baja csak ma reggel? Eddig ki lehetett kapcsolni és ha bekapcsoltam akkor a kijelzõ is mutatta az adatokat. Ha csak simán lemerült az aksi (vajon az is mitõl így pár nap alatt, ha nem is használtam?), a fénynek akkor sem kéne világítania ha a gyújtás le van véve róla. Nem? Tartottam ettõl a digitáliskodástól, és sajnos igazam lett.

    Most küldtem egy emailt az eladónak hogy ez mi akarnak lenni a szerelõjük szerint...

    Mondjuk ha küldtek volna vele egy típus-használati utasítást, leírva a könyvben hogy ez meg ez ezt és ezt jelenti, ha hiba van akkor ez és ez lehet a baj, de semmi. Nem küldtek vele típus-könyvet, csak egy motorvezetõs füzetet.

    Tényleg olyan nagy kérés egy vadonatúj motornál hogy mûködjön? 2 robogót vettem, mindkettõ problémás volt. Megvettem a 250-es motort. Az is csak pár kilométert bírt. Ok, az asszony gépe most megy, de ki kellett benne cserélni a karburátort, mert 4 kilométer után elromlott. Ezzel meg szintén csak 4 km-t mentem eddig, de az új is most furán viselkedik. Az ember elvárná hogy egy robogó menjen 1-2 ezer kilométert mielõtt még bármi baja lenne. Ez meg ráadásul kétszer annyiba került mint az asszonyé, tehát logikus hogy nem kéne hogy ilyen fura dolgok jöjjenek elõ még mielõtt az elsõ komolyabb tesztelést megcsinálnám vele.


  6. #66
    Senior Member Sergeant's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2016
    Lakhely
    Közép-, Kelet-és Nyugat-Orbanisztán
    Hozzászólások
    425
    Thumbs Up
    Received: 16
    Given: 3

    0 Not allowed!
    A mocimban már több, mint 30ezer van. Igaz henger szettet már cseréltem, felújítottam a porlasztót is, a variátort is átalakítottam. Foglalkozós, de minden kínai az. Benne van a sisak dobozban a szerszámkészlet, ragszalag, gyors kötözõ, benzincsõ pluszba , bicska, gyufa, kötözõdrót. Ha kell az út szélén is megszerelem. Erre sajnos fel kell készülni.
    Most tökéletesen mûködik, megy, mint a golyó.

    Szerintem a tiéden valami zárlat lehet. Át kellene nézni a kábeleket.
    Hazámban bárhol lehetek, mindenhol otthon vagyok.
    Hazámban minden utat ismerek.
    (Idézetek a Nagy zûr Korzikán c. alapmûbõl)😀

  7. #67
    MPF támogató
    Csatlakozás dátuma
    Nov 2013
    Hozzászólások
    1,389
    Thumbs Up
    Received: 4
    Given: 1

    0 Not allowed!
    Mer vieszitek a kínai motyót azt hiszitek olcsó amikor annyiba kerül mint a 10 éves "márkás"... pedig az még mindig jobb az esetek döntõ többségében. Tanuljon mindenki ebbõl, aki ezt a topicot olvassa.

  8. #68
    Administrator TMIB's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Lakhely
    USA
    Hozzászólások
    29,969
    Blog Entries
    60
    Thumbs Up
    Received: 922
    Given: 955

    0 Not allowed!
    Panaszkodnak a drága nem kínai motorokra is eleget.

    Én már megtanultam hogy mindegy. 85 dollárért vettem egeret, ami 3 hónap múlva elromlott. Aztán 20-ért vettem egy hasonlót csak márkátlan akármilyet. Az 5 éven át kiszolgált. Megvettem a 80 dolláros fejhallgatót is. Hát, 2 hét alatt darabokra tört. A fele annyiba kerülõ azért kibírt néhány évet.
    Bolti készleteim frissítem, a kínai sokszor jobb mint a helyi. Amerikai gyártó simán hozzám vágott olyan felvarrókat amiken el volt gépelve a szövet. 2x is úgy jártam velük.

    Amúgy az asszony robogója jól mûködik, lassan meglesz benne a 700 km.

  9. #69
    Senior Member P. Dude's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2020
    Hozzászólások
    4,861
    Thumbs Up
    Received: 454
    Given: 806

    0 Not allowed!
    Most én a Fatbike témában mélyedtem el. Ott mondjuk ugyanúgy csak a probléma van a nagyáruházi, meg ilyen-olyan névtelen kínai gyártmányokkal. (Persze gyárthat a kínai minõséget is! Csak az nem lesz olcsó, meg valószínûleg nem lesz ott a nagyáruházban.)

  10. #70
    Administrator TMIB's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Lakhely
    USA
    Hozzászólások
    29,969
    Blog Entries
    60
    Thumbs Up
    Received: 922
    Given: 955

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló Sergeant Hozzászólás megtekintése
    Szerintem a tiéden valami zárlat lehet. Át kellene nézni a kábeleket.
    Feltöltöttem az aksiját és most jó. Lehetséges hogy egy ritka idióta ötlete volt a gyártónak, hogy ha lemerül az akkumulátor, akkor így jelezze azt a motor gazdájának. Elég nyakatekert dolog, de én másra nem tudok gondolni.

    Azt sem értem hogy miért nem lehet egy drága motor mellé adni egy típus-könyvet. 10-15 oldalban leírni hogy az új tulaj mire számítson, mik vannak beleépítve, mi-mit jelent, ha gond van mi a megoldás, miféle problémák jelentkezhetnek és miért, stb. Ha már 1500 dollárt kiad egy motorért az ember adóval meg mindennel együtt, akkor egy 20 centes kis füzet nem vágná földhöz a forgalmazót.

    Na mindegy. Ma mentem vele két kört. Egyet csak úgy, egyet meg a benzinkúthoz és feltankoltam rendesen.

    A tükör idegesítõ, mert ha hozzáér az ember akkor rögtön kilazul. Azzal még majd csinálnom kell valamit. A bal elsõ index meg néha mûködik, néha nem. Mikor milyen kedve van. Elvileg majd küldenek helyette egy másikat.

    Meg van ilyen kormányzár rajta. Gõzöm se volt róla, meg eddig nem is vettem észre, de most mûködésbe lépett a töltés után.

A topic keresõszavai:

Posting Permissions

  • Te nem nyithatsz új topicot
  • Te nem szólhatsz hozzá
  • Te nem csatolhatsz fájlokat
  • Te nem szerkesztheted a hozzászólásaid
  •