0

Olyan ostoba, amatõr ez a jobboldali sajtó is.
Mai vezetõ anyag (!), címlap legtetején a 888-on, ezzel a címmel: Pofátlan bicikliseket fogtak a rendõrök
Alá belinkelve a Magyar Nemzet írása a következõ címmel: Nagy baj van a bringásokkal! Veszélyesek!
Felkiáltójelek minden mennyiségben.A Nemzet is a rendõrségi honlapra hivatkozik, de a tálalás nevetséges. Annak kerítettek ekkora feneket, hogy a balesetek 10-12 százalékát biciklisek okozzák. A fennmaradó 88-90 százalék ugyebár szót sem érdemel.
Az a töketlen Karácsony elkezdte szítani a feszültséget, erre ezek meg rátesznek egy lapáttal. Teljesen nyilvánvaló, hogy aki hülye, az hülye gyalog is, biciklivel is, autóval is. Most ennek a kölcsönös, mesterségesen szított ellenségeskedésnek végképp semmi értelme.
Az autós hülye nyilván annyiban rosszabb, hogy több emberre és súlyosabban veszélyes. Meg rengetegen vannak, elfoglalnak minden helyet. Plusz környezetszennyezõek, nem kicsit. És úgy vettem észre, hogy az emberek elõbb indulnak el fölöslegesen valahova autóval, mint biciklivel. Talán a biciklit jobban meggondolja azt ember, mert azt tekerni kell.Az autóval meg elindul gondolkodás nélkül, akkor is ha nem kéne mennie.
Kíváncsiságból megkerestem, hogy hol tart most egy új autó átlagos szén-dioxid kibocsátása. Tippem sem volt, nem nagyon használok autót, így nem szoktam foglalkozni ezzel.
A tavalyi adat szerint 100 kilométerenként több mint 12 kg szén-dioxidot bocsát ki egy új kocsi az EU-ban. Tegyük fel, valakinek 20 kilométerre van a munkahelye és autóval jár. Tavaly volt 250 munkanap, abból még vonjunk le 30 nap szabadságot, akkor 220 napot ment dolgozni, napi 40 kilométert.
Vagyis egy ember egy év alatt csak a munkába járással kibocsátott közel 1,1 tonna szén-dioxidot. (Most az egyszerûség kedvéért mindenki új autóval megy a példában.)
Néztem egy 2011-es adatot. Magyarországon az akkori népszámlálás szerint több mint 837 000 ember ingázott valamelyik mostani járásközpontba dolgozni. Az átlagos távolság 91 km volt. Az oda-vissza munkanaponként 182 km. Az 2011-ben kb. 41 ezer kilométert jelentett (255 munkanap, 30 nap szabadságot levonva).
Vagyis egy ilyen ingázó munkavállaló, ha kocsival jár, akkor közel 5,6 tonna szén-dioxidot bocsátott ki egy év alatt csak a munkába járással (2011-ben 136,2 volt az átlagos kibocsátás). És 2011-ben volt 837 200 ilyen ingázó Magyarországon. Hogy hányan jártak kocsival azt nem tudom, de 2013-ban például az összes munkavállaló egyharmada járt autóval dolgozni.
Miközben várom a Fatet, már nézegetem hozzá a felszereléseket. Ez rendkívül kellemes elfoglaltság, viszont a záraknál egy kicsit tanácstalan vagyok. Szerintetek mi lenne a jó megoldás?
Nyilván hosszú idõre nem hagynám lezárva. Itthon nincs gond, mert a lakásban fogom tárolni és válogatott gumilövedékesekkel védelmezem.A mostani munkahelyemen szintén nincs gond, el tudom zárni privát helyre. Ha pedig olyan helyre megyek, ahol tovább kell maradnom és nem látok rá, oda viszem a tartalék bringát.
De akkor is lesznek olyan helyzetek, hogy rövidebb idõre lezárom a városban. Addig eljutottam, hogy Abus márkában keresgélek. És reálisnak látom ezt "a bicikli árának a 10 %-a legyen a zár" elvet, ami itt kb. 50 ezer forintot jelent.
Alapból én egy mini U-lakat és hurokkábel szettben gondolkodtam. Lakat át az abroncson a hátsó háromszög belsejében, és úgy odazárom valamihez. Ehhez elég a kis méretû U-lakat. A hurokkábellel pedig összekötöm az elsõ kereket és a nyerget. Viszont gondolom, hogy Fatnél ez nem feltétlenül oldható meg. A felni 80 mm széles, és ugye van rajta egy 4,8"-os gumi.Feltételezem, akkor a mini U-lakat annyira nem játszik.
Például lett volna ez:
s-l400.jpg
Ez egy 100x83 mm-es motorlakat, de az ide nyilván kicsi. Amúgy lamellás zárbetét, 16 mm-es vastagság, ill. a bevonattal 18 mm. Nem tudom, van ahol biciklis oldal is a 8,3x17,8 centis Kryptonite mini U-lakatot javasolja Fathez, de ezek nem kicsik hozzá?
Láncos zárban találtam ezt:
Abus-Granit-Citychain-X-Plus-1060-110.jpg
Ez 110 centi hosszú zár, 10 mm-es hatszögletû keresztmetszet, szintén lamellás zárbetét.
És a hurokkábel, 120 cm hosszú, 12 mm:
Abus-Cobra-12-120-hurokkabel.jpg
Aztán már mindenfélét néztem, még ezt a 80 ezer forintos motorláncot is:
Granit_Power_Chain_37RK80_14KS120.jpg
120 cm hosszú, 14 mm-es lánc, kengyelvédett lakat 14 mm-es edzett acél kengyellel. De 7 kilós.![]()
Thumbs Up |
Received: 922 Given: 954 |
A zárpiszkálós fickó videójából az derül ki, hogy aki ért hozzá az bármelyiket kinyitja 20 másodperc alatt. Viszont a jó hír, hogy a biciklitolvajok (többek közt a tolvajkergetõk videóiból ítélve) rendkívül buták, nem értenek a zárpiszkáláshoz, nem tudnak kinyitni lakatot csak úgy, hogy leverik, vagy elvágják. Úgyhogy gondolom az a jó választás ha az utóbbi kettõ dologban erõs a lakat/zárszerkezet. (Persze ez csak az én véleményem.)
http://tuleloblog.blogspot.com
https://www.facebook.com/Túlélõblog-192123530821899/
Adakozás tárhelyre/domainre (PayPal): http://magyarprepperforum.us/donations/adakozas_MPF.htm
MagyarPrepperForum Discord chat: https://discord.gg/Rja2yhQZd2
Thumbs Up |
Received: 4 Given: 1 |
A colostok jellegûek azok amik ellenállás/tömeg arányban jók úgy, hogy nagyobb keresztmetszetet fognak át, mint az U lakat. Ha belegondolsz hamar kitalálod, hogy melyik tulajdonságuk nem kedvezõ: az ár.
Egyikbõl sem (bár talán U lakatnál van kedvezõ megoldás, ami elég biztonságos), de colostokból kifejezetten nem szabad olcsót venni.
A Kryptonite Evolution Mini lakatot, amit az egyik kerékpáros üzlet ajánl a Fathez, letesztelték a Tolvajkergetõkben. Egy csempevágó fûrésszel 8 és fél perc alatt vágták el. (Ebben benne volt egy 3 perces szerszámcsere, mert elszakadt a szál.) Ez a lakat 7-es biztonsági szintû a Kryptonite 10-es skáláján.
Az Abus Bordo Granit X Plus colostok lakatot 11 és fél perc alatt fûrészelték el. A szaki szerint optimális körülmények között 7-8 perc alatt megoldható lett volna, de 10 a maximum. És ez a zár konkrétan 15-ös az Abus 15-ös skáláján.
Egyre tanácstalanabb vagyok. Nyilván nem hagynám sokáig felügyelet nélkül, de a 10 perc alatti elvághatóság azért gáz.
IMG_1244.jpg
Ez egy fórumról van. A képen látható hátsó U-lakat olyan 10 centi széles, és 26 centi hosszú. Úgy nézem, hogy elég kényelmesen átmegy az abroncson. Ebbõl kiindulva a 100x83-as motorlakat kicsi lenne. Ha éppen át is férne az abroncson, az a 10 centis hossz láthatóan kevés lenne.
Ez viszont jónak tûnik!
58607_59_180HB260_a_abus_640.jpg
A 100x83-as lakat 18-as az Abus 20-as motorbiztonsági skáláján. Ez viszont 20-as. A hosszúsága 26 centi, a szélessége 11, úgyhogy jónak kell lennie a Fathez. (A leghosszabb verziója 31 centi.) Lamellás zár, 16 mm vastag, bevonattal 18 mm.
Mellé pedig a 120 centis hurokkábel. Vagy ahogy a fórumos képen látható, egy lakatos lánc.
Oszt jó napot.
Thumbs Up |
Received: 4 Given: 1 |
Szerintem ezek elég jó idõk, mert 8-10 perc kemény munka nem megszokott ebben az iparban szerintem. Egy-két exterém arc van a nyugati világban akinek híre megy, hogy nyílt színen flexel és lop
A több egy gyors mozdulattal intézi el a zárat és már megy is, ha látja, hogy néhány másodpercnél több, neki se kezd
Aztán lehet én vagyok a naiv... Nekem nincsenek ilyen gondjaim, amelyik bringámmal nem sajnálok zárat magammal cipelni, az olcsó keró, az országútinál meg tuti nem cipelek lakatot, se kicsit, se nagyot, elég baj a fél liter víz, meg az energiaszelet és a defektjavító szett.
Riasztón gondolkodtál? akár a mozgásérzékelõs víjjogós, akár a gpes-es nyomkövetõs gsm modullal...
Thumbs Up |
Received: 4 Given: 1 |
http://aludjazerdoben.blog.hu/ es a youtube csatornam https://www.youtube.com/channel/UCp0..._as=subscriber
Én sem szeretném sokáig õrizetlenül hagyni sehol. Éppen ezért lesz a tartalék bringa is. De jobb felkészülni, hogy ha mégis komolyan le kell zárnom valahol, akkor legyen mivel.
Nézegettem egy-két riasztós zárat is, igen. Anno a Tolvajkergetõknek nem voltak jó tapasztalatai a GPS-es cuccokkal. Amiben nem volt rádiós irányadó is, az alig növelte a bringa megtalálási esélyeit. Amiben viszont van, az állítólag nagyon drága. De most megkukkolom, hogy milyenek vannak.
Egyelõre ez az Abus U-lakat a legjobb ötletem, amirõl legutóbb tettem be képet. (Akciósan 62 ezer, a hülyének is megéri).Minél kisebb annál jobb, szerintem ennél kisebb nem jön szóba Fatnél. És ahogy Laci írja, mellé egyéb zár, mondjuk hurokkábel vagy lánc. És biztosítás. Vagy esetleg:
U-lakatok vicces.jpg
post_37760_20110515232613.jpg
lakat-00.jpg
![]()