0

Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
http://totalbike.hu/hirek/2014/02/12...al_braziliaba/
150 cm3, elvileg jó benzinnel meg alkohollal is![]()
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Annak aki benzint tankol dízelbe, a legkisebb gondja az "elpocsékolt üzemanyag". Az üzemanyagrendszer tisztítása is egy vagyon és az érzékeny rendszert (common rail) kikezdheti az agresszív benzin. A gumi és mûanyag alkatrészek nagy része is cserés.
Honnan tudom, hallgattam a Totalcar Égéstér mûsorát, ott beszéltek egy ilyen, megtörtént esetet. Ott ráadásul a kutas tankolt félre.
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Hanyagolom a témát, nekem olyan mindegy hogy ki lesz dobva az üzemanyag vagy sem.
Ezt nem vetted figyelembe!
½vész estén még felhasználható½
Errõl szólna ez a fórum, és a megélt eseményekrõl amit sokan nem osztanak meg a nagyközönséggel. Vagy nem akarja felvállalni a sok titkolózó között. Jobb az elméleti sík, az jól mûködik. Van aki próbál burkoltan feldobni egy témát, néha hátulról elkezdve. Talán már valaki átélte, és van véleménye a dologról. A vége az, hogy a felvetõ azt sem tudja mit kérdezett. Pedig õ tudta!
Last edited by apii; 02-12-2014 at 07:46 PM.
MTZ is jó ötlet, zéró elektronika, mindennel elmegy, mindenhol elmegy.Tapasztalat.
Ugyan, kit csaptunk be? Magunkat? Mi tudjuk, mirõl van szó. A kutatókat? Azok örülnek, hogy plecsni van a mellükön. A széles tömegeket? Azok úgyse esznek se narancsot, se citromot, de boldogok, hogy velünk ünnepelhetnek. Az imperialistákat? Ühüm, azoknak alaposan túljártunk az eszén. Nem szeretnék most a helyükben lenni! Kiadtuk a jelszót: legyen magyar narancs! És lett magyar narancs. Mi nem ígérgetünk a levegõbe, Pelikán.
Én csapattam mínusz 30 fokban is dízellel. Felesben tettük bele a benzint. Az aksikat meg a szobában tartottuk... Igaz az autó az KRAZ volt... Az üzemanyagrendszert idõnként sûrített levegõvel kifújtuk, a szûrõkból meg forró levegõvel kiszedtük a paraffint. Nagy meló, ritkán csináltuk...
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Mikor a cégnél új Toyota Hiace-t kezdtünk hajtani, a szak szerviz azt mondta, télen 5% benzin hozzákeverése még nem eredményezi a garancia elvesztését. Nem reklámozták, de hallgatólagosan eltûrték.
A régebbi Hiace-knél tankolásonként 5 liter benzint nyomtunk hozzá. -20 fokig nem volt gond. Komolyabb tesztet szerencsére nem éltem át.
A seregben téli vezetési gyakorlat alkalmával az oszlopban haladó Krazok sorban rohadtak le a bekocsonyásodott gázolajtól. A tisztek szerint ennek pénzügyi okai voltak: a könyvelés szerint petróleumot vagy benzint nem lehetett üzemanyagként elszámolni. Téboly!
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
A KRAZ-t nem nevezném érzékeny rendszernek.A Toyota más kérdés, ott már lehettek D-4D motorral szereltek, azok CD rendszerûek. Azok a kéntartalomra is érzékenyek, nemhogy a "szennyezõdésekre". Régi dízel fordba mi is tettünk petróleumot, jót tett a hidegindításnak. 1 tankhoz 1 litert. De egy közvetlen befecskendezésû, nagy nyomású turbómotornál már hajszálnál is vékonyabb sugarakban jut a folyékony üzemanyag a hengerbe (már nem porlasztva, mint régen), ott tud kárt tenni benzin.
Esetleg meg kéne neézni, régebbi dieselekbe, mondjuk ausztriából fûttõolaj, de tényleg csak vész esetén, a megfognak vele a határon fél milla, plusz elkobozzák a kocsit.
Ugyan, kit csaptunk be? Magunkat? Mi tudjuk, mirõl van szó. A kutatókat? Azok örülnek, hogy plecsni van a mellükön. A széles tömegeket? Azok úgyse esznek se narancsot, se citromot, de boldogok, hogy velünk ünnepelhetnek. Az imperialistákat? Ühüm, azoknak alaposan túljártunk az eszén. Nem szeretnék most a helyükben lenni! Kiadtuk a jelszót: legyen magyar narancs! És lett magyar narancs. Mi nem ígérgetünk a levegõbe, Pelikán.
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Citroen bx, kúton tankolt gázolajjal sima ügy az indítás. Érezni hogy nem olyan mint nyáron, de megy stabilan. Leghidegebbe -18, két izzítás, pisilõs porlasztókkal 74 ah aksival, szabad ég alatt indult dadogva, de kiköpte.300 000 kilométerrel a háta mögött. Ha nyári gázolaj van benne télen, hamar megáll, és már nem lehet benzinnel keverni. Üzemanyag le, melegbe bekever, majd vissza.Vagy a szûrõt pucolni két kilométerenként, igaz a gyári olajmelegítõ nélkül,mert az kikötve.