0

Thumbs Up |
Received: 65 Given: 8 |
Én most egy hálófülkés teherautón járom az utakat azzal dolgozom, de már van benne kb egy heti kaja, víz, 1000 mérföldre elegendõ üzemanyag. A fönök azt mondta ez az enyém úgy alakítom ahogy akarom amíg nem megy a munka rovására. Úgyhogy a motortér is már át van alakítva egy faraday kalitkává.
Itt olvasgatva azt látom, hogy mindenki a dízelekre esküszik, mert az minden szarral elmegy. Ez igaz is, amíg jár a motor, de egy éjszakára leállított kihûlt motor nem biztos hogy el fog indulni másnap, és a sok fáradt olaj sütõ olaj sem feltétlenül tesz jót az adagolónak, és a porlasztó fejeknek ami az öreg dízelek legérzékenyebb pontja.
Én személy szerint egy benzines, karburátoros autót választanám 2 készlet tartalék gyertya, 1 készlet gyújtó kábel szett, egy megszakító, és egy elosztó fedél és ameddig lehet használni az autót az elég szokott lenni ezeknél. A karbit meg csak takarítani kell, tömítést meg karton papírból lehet hozzá vágni. Ezt a legtöbb technikai érzékkel rendelkezõ ember meg tudja csinálni, míg egy adagoló csere nem olyan egyszerû.és a benzinest is sok mindennel lehet üzemeltetni, alkohol, etanol, palackos gáz. És ha télen üt be a gebasz a hideg inditása könnyebb egy benzinesnek.
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Én úgy tudom,hogy az autó utastere eleve Faraday kalitka ként mûködik , ez a motortérre is igaz kell ,hogy legyen .
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Thumbs Up |
Received: 65 Given: 8 |
Igazatok van sokmindenben, de az ujabb autóknak a kasznija, már mûanyag, és az EMP az üvegen is bemehet. Én úgy csináltam meg hogy nagyon sürü szövésû fém hálót egyszerüen felragasztottam a géptetõre belülrõl. Át vezettem az alvázra is egy kábellel, és egy régi vastag kábelt meg lelógattam a földig, mint a troliknál.
Thumbs Up |
Received: 21 Given: 59 |
Tud valaki leírást régen hogyan alakították át a zsigulikat gázosra?
Gondolom nem lehetett vagy nem volt könnyû beszerezni spéci gázreduktort.
Most 30-40e körül indulnak a gáz szettek, akkor talán egyszerûbben megoldották...
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Fõbb elemeket felsorolom, amire emlékszek a régi Zsigulinál.Nyomáscsökkentõ, mágneskapcsoló, szûrõ, tartály, karbiba bemenõ csövek, tartálytól kivezetõ csövek. Tartályt 5 évente minõsíteni, mûszakit mindenhol nem csinálnak a gázos autóra.Sok autózás mellett megéri átalakítani, pár kilométernél évente szerintem nem.Nyomáscsökkentõ összeköttetésbe van a karbival, mágnesszelep nyitja, zárja a gáz útját.Ha benzinre kapcsolod, mágneskapcsoló zárja el a gáz áramlását. Télen hidegen nem stabil a motor járása(zsiguli) melegen már használható. Gázból régi rendszerrel k.b 2 literrel többet ehetett.Maiak már biztos jobbak.Feketén is kb ez volt a lényege a rendszernek.Annyit tudtak spórolni, hogy palackból fejtették át a gázt.Ma már ez nem érné meg.Szerintem!
Thumbs Up |
Received: 21 Given: 59 |
Tulajdonképpen áramfejlesztõn gondolkodom, hogy szükség esetén gázról is lehessen üzemeltetni, jobban is eltartható mint a benzin.
Nyomáscsökkentõket nézegettem, az sajna úgy tûnik nem egy gáztûzhelyhez való sima, több csonkot látok rajta.
Mágnesszelep nem gond, szerezhetõ.
Amit nem értek, hogy hogyan szabályozza gázadáskor a gáz mennyiségét, hogy a gáz/levegõ arány jó maradjon.
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Nekem 4T Wartburgom volt benzin-gázüzemre átalakítva. Különösebben nem foglalkoztam vele, amikor elõírt ideje volt, mentem a szakszervizbe, és nem volt vele gond. De úgy emlékszem a tartályból a reduktorba ment elõre folyékony gáz, az volt bekötve a hûtõvíz körbe, a hûtõvíz melege segített a légnemû gáz elõállításban. Onnan, különösebb szabályzó nélkül ment a karburátor elé a szívócsõbe. Nem néztem és nem is foglalkoztam levegõ-gáz arány dúsulásával. De nem emlékszem külön szabályzóra. Csak a mágnesszelepre, ami a reduktor és a szívócsõ között volt és gázvezetéket nyitotta.
Áramfejlesztõnél, ahol szinte fix a fordulatszám, szerintem nem is nagyon lenne ilyenre szükség.
-Szerintem!-
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Városban ha hangtalanul akarok közlekedni,akkor a mtb bringám(hátul 8 sebességes a fékei harapnak,6-6.5cm széles 28-as méretû kerekekkel)volt olyan hogy 50-nel tekertem vele....Vagy gördeszka(városban!),mert azzal is tudok 30km/h-val menni kb 800méteres szakaszon fogyamatosan tartva a tempót és akár égy 30literes zsákkakl is menne ez a sebbesség.
és jól oda lehet sózni egy gördeszkával.![]()