0

Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Akad itt egy nálam, most is üzemel.
Túl sok mindent nem tudok róla mondani. Megbízhatóan üzemel, teszi a dolgát. Nálam nem volt gond az akkuval sem, de Túlélõ panaszkodott az anyag- ill. összeszerelési minõségre.
A BAND gomb festése hamar megkopott, gondolom azt dörzsölte a zseb.
Vételi érzékenysége relatíve jó, bár az ár itt mutatkozik meg leginkább.
Elõnye a két sáv és a két csatorna figyelése. Hátrány (ha hátrány), hogy nem minden opció programozható tasztatúráról.
Modulációja elfogadható, de egy jobb külsõ mikrofonnal javítható.
A legnagyobb hátránya, hogy üzemeltetése illegális, hacsak nem rendelkezel megfelelõ engedéllyel (pl. rádióamatõr vizsgával).
Az engedély nélkül használható analóg üzemû PMR rádió:
- 446,00625MHz - 446,09375MHz frekvencia tartományban, 8 rögzített csatornában;
- 0,5 W (500mW) maximált teljesítménnyel üzemel;
- antennája fixen rögzített, nem távolítható el, így külsõ antenna sem csatlakoztató hozzá.
Az üzemeltetésebe már a bekapcsolt állapotban tartása is beletartozik, de amíg nem adsz addig nem derül ki hogy használod. Ha forgalmazol is vele, akkor is nehezen bemérhetõ.
Értem, köszönöm az információt!
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Remélem nem ijesztettelek el a rádiózástól. Ezek a szabályok. Ha be akarod tartani õket, akkor PMR szabvány szerinti rádiót kell venned. Ezekbõl is van választék. Ha együtt tudsz élni a mardosó lelkiismerettel, hogy törvényt szegtél és a szürke zónában ténykedsz, akkor jó szolgálatot tehet ez a rádió. Ha inkább túrákra, hálózati áram nélküli területre, akkor jobban járhatsz egy kisebb teljesítményû, 2W-os UV-3R rádióval. Ez a rádió 7,4V-os, a kisebbek 3,7V. Azokat könnyebb napelemes töltõvel táplálni. Ha a teljesítmény a lényeg, akkor TONFA UV-985 készülék 8W kimenõ teljesítményt tud.
Ne aggódj, nem ijesztettél el. Nincs lelkiismeretemmel probléma ilyen tekintetben, mert nem hobbi célra kellene. Illetõleg ha mégis, akkor beszerzem hozzá a megfelelõ engedélyeket. Inkább, arra az esetre kellene, ha valami történne, akkor legyen (mint az óvszer, inkább legyen mikor nem kell, mint hogy ne legyen mikor kellene. Ez az elõvigyázatosság, bár nálam inkább optimizmus). Akár kis semmiség, pl: eltévedek az erdõben túrázás közben. Akár valami nagyobb volumenû dolog.
Egy kérdésem még lenne, ha meg engeded. A rendõr ha megtalálja nálam, kikapcsolt állapotban, számíthatok arra, hogy megdorgál?
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Szerintem nem. Mióta TETRA rendszert használnak, nem érdekli õket ki mit csinál a VHF frekvencián. Egy ekkora rádiót csak ruházat/csomag átvizsgáláskor találnának meg, arra pedig komolyabb indok kell. Olyankor ha akarnak bele is köthetnek, egyszerûbb egy KKV eszközbe belekötni. Egy NKH ellenõrzéskor hamarabb bajba kerülhetsz, ha gépjármûben találják meg, õk jobban rá vannak kattanva és jobban képben is vannak a CB-k miatt.
Thumbs Up |
Received: 9 Given: 43 |
Rengeteg kamion futkos nem cept cb rádióval és szinte folyamatos a kamionok ellenõrzése, akkor engedélyük van rá?
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
A kamionosoknak biztos nincs engedélyük rá, nem lehet. Illetve rádióamatõrként talán, de nem ismerem a pontos szabályozást. Az NKH ellenõrizheti a rádiót is. De mivel benne van a kocsiban, már akkor tudják hol lesz ellenõrzés, amikor még csak a kitelepülés folyik. Aki lehet elkerüli õket. Aki tud, az trükközik, pl. egy ceptes a kirakatba és egy grant az ülés alatt/mögött. Aki pedig beleszalad a csõbe, attól pedig elkobozzák vagy veszteget....
De errõl egy kamionos/fuvarozó többet és pontosabbat tudna mondani.
Thumbs Up |
Received: 9 Given: 43 |
Én pont egy észak-dél "kamionfolyosó"-n közlekedek melóba, sokszor látom hogy 2 helyen is ellenõriznek. Ezt nem nagyon tudják kikerülni, esetleg leállnak addig pihenni. De 90%-ban külföldi, lehet azokkal nem kekeckednek. A dupla rádió jó megoldás lehet.
Volt olyan is aki személyautóba mobilrádióra egy autórádió elõlapot fabrikált.
Bocs, en abszolut laikus vagyok. Miert baj/tiltott egyik-masik keszulek hasznalata civileknek?
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Két ok jöhet szóba. Túl nagy a teljesítmény, így nagy a hatótáv/zavarhat más rádiózókat. Régebben több/más frekvencia volt a civilek által használható, amiket már más célra használnak, pl. frekvencia díjért bérbe adják valakinek (fuvarozó cégeknek, taxi társaságoknak).