0

Thumbs Up |
Received: 922 Given: 954 |
Ha folyó van a közelben, mert ott egy áradásnál elég jól jöhet egy csónak, de a puszta közepén tényleg nincs túl sok értelme.![]()
http://tuleloblog.blogspot.com
https://www.facebook.com/Túlélõblog-192123530821899/
Adakozás tárhelyre/domainre (PayPal): http://magyarprepperforum.us/donations/adakozas_MPF.htm
MagyarPrepperForum Discord chat: https://discord.gg/Rja2yhQZd2
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Félreértitek a csónakos példámat. Tisztában vagyok vele, hogy nyílt vízen könnyû célpont lenne bárki. Ugyanúgy, ahogyan szárazföldön is a nyílt terepen való átvágást a lehetõ legrövidebbre szorítják vagy teljesen elkerülik, ha lehetséges katonai egységek. Nem errõl beszélek!
Arról van szó, amikor még nem világvégi állapotok uralkodnak és a rádió bemondja, hogy árvíz várható. Szerintem egy csónak, kajak, kenu, ladik, bánatos herém minden évben jól jönne a Tiszántúlon és a Tisza környékén. 50-70.000 Ft-ért már vannak elég normálisak is. Ennek ellenére az emberek csesznek venni egyet. DE! Amikor jön az ár és kilométerekre nem látni mást, csak vizet és máshogy alig lehet közlekedni, akkor bezzeg a sipákolás megy! Plusz a csónakra nem áldoz a mókus, de a hülye plazma tévé 200 gurigáért kell, "mer occsó vót a plázába".
A folyón való átkelés és az ilyen, polgári idõszakban történõ árvizek más-más kategória. A folyónál látod a túlpartod és tudod, hogy van alattad pár méter víz, ami a hajózás biztosítása érdekében karban van tartva. Tehát nincsenek a felszín alatt 20 centire lapuló roncsok, amik arra várnak, hogy mikor vághatják ki a beledet úszás közben. Az árvíznél nem látod a végét és a Jóisten tudja miféle törmelék van abban a zavarosban és milyen mélyen. Lépsz egyet és valami széthasítja a lábadat. Vagy térdig gázolsz már egy jó ideje aztán egyszercsak egy mélyedés és hopp! Nincs kinn a fejed. Estedben meg a franc tudja mibe tenyerelsz bele. Én inkább elõhúznám a ladikot és szépen elsusognék a tetején annak a borzalomnak. Még egyszer kihangsúlyozom: békeidõ van!
Stay calm & never quit. - tulelniatermeszetben.blog.hu
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
...de nem arra készülünk :-) Aki nem készül fel megfelelõen a saját területén várható hétköznapi problémákra, mint az áradás a folyók mellett, legyen az õ baja.
A zombik élete nem izgat, legfeljebb annyival is kevesebb a konkurrencia az erõforrásokra, javarészük úgyis megy a levesbe néhány hónapon belül, ha megbillen az ellátás.
Volt olyan munkahelyem, ahol kétszer kellett a teljes céget infrastuktúrával együtt evakuálnom az utolsó napokon, mert az elõrejelzések alábecsülték az áradás mértékét, ott kellett a csónak.
Errõl jut eszembe, ha telefonközpontot vennétek, Tadirant vegyetek. Víz alatt is igazoltan mûködik, elárasztott pincében is gond nélkül kapcsolt.
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Ne haragudj, de ebben nincs igazad. A prepperkedésbe beletartoznak olyan bajok, csapások, katasztrófák, stb. is, amik még a Kormány és a törvényes rend összeomlása elõtt is bekövetkezhetnek. Amirõl te beszélsz az is prepperkedés, de csak egy ága. Úgy hívják doomsday prepping. Én meg az egészre készülök. Mert amíg a törvények nélküli állapot bekövetkezik épp elég szaron át kell gázolnunk.
A többiben egyetértek veled.
Stay calm & never quit. - tulelniatermeszetben.blog.hu
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Értelek. A hétköznapi felkészültségen már rég túl vagyok, ezért nem foglalkoztat különösebben, ha magamra zárnám az ajtót egy évig ki sem kellene nyitnom.
Én a renden túli állapotra próbálok tartós és egyszerû megoldásokat kidolgozni saját és mások tapasztalatai alapján.
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Okés. Örülök, hogy te már ott tartasz. Ez jó hír. Vannak azonban olyanok is itt a fórumon - meg biztosan a nem regisztrált olvasók között is -, akik még csak most kóstolgatják a prepperkedést. Azoknak lehet egy ilyen info is hasznos. Én is lezavartam már ezt a kört az én felkészülésemben, de másnak még jól jöhet, ha beszélünk róla. Egyébként ha már nyílt víz, csónakos közlekedés, zombik meg zûrzavar! Meglátásom szerint akkor is jól jöhet egy ladik. Miért?
1. Mert akkor nem fog aztán igazán senki foglalkozni a gátakkal meg szivattyúzással.
2. Viszont azon a területen is lehet rengeteg forrás, amit pont a megkölíthetelensége vagy járhatatlansága miatt eddig még senki nem fosztott ki.
3. Nyílt vizen is lehet pl. éjszaka kevésbé feltûnõen közlekedni. Nem motorral, mert az nagyon zajos! Fõleg borús éjszakákon. Napközben meg meghúzod magad addig is valahol.
4. A fosztogatók valszínû fognak lopni csónakot. Ez nem kérdés. De, ha neked nincs, akkor hogyan fogsz elõlük tiplizni?
5. Tegyük fel, hogy a fosztogatók nem voltak olyan okosak, mint mi! Elérik azt a vízmélységet, ahol a szárazföldi jármûvük már csõdöt mond. Te eddig el voltál a hely egy magasabb pontján szárazon (pl. Kopasz-hegy). De, vízzel körbevéve, ami eddig jó védelmi vonal is volt. Ám létszámfölényük vagy egyéb más ok miatt úgy döntesz, hogy tipli. Ha nincs ladik (lehet, hogy ezért nem mentél eddig sem), akkor csak órák kérdése, hogy azok a hülyék szerezzenek egyet és megtaláljanak. Viszont ha van egy a sufniban, akkor idõben el lehet a magasabb pont takarásában húzni.
Stay calm & never quit. - tulelniatermeszetben.blog.hu
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Egyébként ha már ezzel a csónak dologgal kibillentettem a jármûvek topicot a szárazföldi gondolkodásból - elvégre jármû lehet bármi, ami a helyváltoztatásban segítségünkre lehet, akár a vasúti hajtány is! -, akkor beszélhetnék légi jármûvekrõl is! Tuti van olyan ebben az országban, aki tud ilyeneket vezetni vagy ismerõse. És nem egyszer a szárazföldi közlekedés bajos lehet - mert ugye a sok zombi és fosztogató is ott téblábol. Várom a kommenteket! Léghajó, kisrepülõ, utasszállító, helikopter, ufo, kisvuk...
Stay calm & never quit. - tulelniatermeszetben.blog.hu
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
1. Ember nem költözik önszántából árvízveszélyes helyre és menekülési helynek sem választja, legfeljebb a mocsarat, bár elég szar bennégni egy rádgyújtott nádasban.
2. Ez csak elméleti lehetõség, ilyen nem jellemzõ Maon, itt mindenhol vannak fosztogatók még békeidõben is, semmi nem marad a helyén.
3. Ez igaz lehet, de legfeljebb nagyon rossz látási és hallási körülmények között, mert kilométerekre elhallatszik egy odakoccantott evezõ.
4. Nagyon kevés hely van Maon, hova érdemes csónakkal menni, parton sokkal gyorsabb és biztonságosabb a közlekedés.
5. Ez scifi vagy kalandregény kategória. Ha eddig fajulnak a dolgok meg fognak ölni, mindegy mivel menekülsz.
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
1. És mégis mennyi ember él a Duna-Tisza közétõl keletre, ahol az északi hegyvidékes részt leszámítva minden évben van gebasz rendesen.
2. Az 1. pontban említett zombik vagy ott döglenek vagy fejvesztett menekülés közben rengeteg mindent fognak hátrahagyni.
3. Igaz, mert a nyílt vizen még az evezõ csobbanását is messzirõl meg lehet hallani. De, még mindig jobb, mint gázolni abban a veszélyes lötyben.
4. Egy WROL alatt és után bármikor bekövetkezõ árvíz során senki nem lesz, aki kármentesítsen. Fél Mo. hónapokig víz alatt lesz. Az pedig nem kis terület és potenciál, ahol a kisbusz, terepjáró és traktor felejtõs.
5. Miért? Egy kevésbé gyakorlott ember gondolhatja úgy, hogy "Na, ide aztán legalább mostmár nem jönnek be." El van a domb tetején a tartalékaiból, meg amit a vízbõl kimentett. Kilométereket ellát - fõleg egy távcsõvel - és abban a tudatban van, hogy úgyis idõben észreveszi, ha jön valaki. Pont a nyílt víz taktikai hátrányaiból adódóan. Aztán egyszercsak ott a szitu. Nem azt mondom, valszínû kinyírják. Csónak nélkül biztosan.
Stay calm & never quit. - tulelniatermeszetben.blog.hu