Oldala 99 of 106 ElsõElsõ ... 4989979899100101 ... UtolsóUtolsó
Eredmény 981 to 990 of 1059

Topic: Járművek

  1. #981
    Senior Member WestBam's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Dec 2014
    Lakhely
    Bp.
    Hozzászólások
    1,876
    Thumbs Up
    Received: 200
    Given: 234

    0 Not allowed!
    Nem mennék bele mélyebben, egy versenyzõ és egy átlagos bringás köszönõ viszonyban sincs egymással.
    Ami neki egyszerû 25-30km/h tekerés az annyi, mintha egy átlag ember a tüdejét kiköpve tekerne az életéért mert medve kergeti.
    Bármivel, még egyszer írom: bármivel le lehet jönni egy hegyrõl gyorsan. Fiatal koromban még elsõ lengéscsillapítója maximum a szponzorált versenyzõknek volt, mi merev vázas bicajjal jöttünk le 50-60km/h sebességgel vízmosásban (sziklás-köves-zúzalékos) a hegyoldalban. Túléltük mindannyian többször is, de azért visszagondolva nem biztos, hogy ismét megcsinálnám.
    Egy versenyzõ máshogy használja a bicajt, jobban érzi hol van a határ, mivel napi szinten azt gyakorolja, neki nem gond a határon haladni vele, de aki sima pl. montihoz szokott bedönti aztán csúszik fekve. A széles guminak van pár elõnye, de sok hátránya is. Itt Magyarországon szerintem teljesen felesleges.
    10kg latti fatbike nem tudom mennyibe kerül, de ilyen gumiméret mellett biztosan valami karbon felni esetleg alu, de inkább karbon vázzal már ott vagy, hogy egy autó ára, sima montiban is már könnyû a 10kg környéke, ha nem merev vázas, márpedig az ma már elég ritka.
    A kanyarodási ellenállás nem abból adódik, hogy széles a gumi vagy keskeny, hanem abból, hogy nagy a centripetális erõ amit a gumi képez, mivel a felni és a gumi tömege összeadódik. Most meglestem, mert nem vagyok képben vele, egy szélesnek számító (itthon gyakorlatilag erõs hobbira mindenben elég) 2,1-es 29er méretû normális gumi árának és tömegének is kb. duplája egy fatbike 26-os gumija. Felni is gondolom szélesebb, szóval abban is több az anyag, nekem sehogy nem jön ki a matek arra, hogy ugyan az a komfort legyen.
    Mászásban tuti, hogy jobb a normál guminál, ott sokat számít a kapaszkodó felület mérete, triálban a tömegen kívül az is nagy segítség, azért is van a gumi minden triál bringán leengedve, hogy a "lapos" gumi nagyobb felülettel tudjon kapaszkodni akár kisebb egyenetlenségekben is megakadjon.
    Nem lebeszélni akarlak, mert biztos vigyorogna az ember egy ilyenen, de gyakorlatban hidd el, hogy ennek nincs itthon létjogosultsága. Egy kategóriával drágább és minõségibb monti vagy trekking tuti jobb döntés mint ez drágán, csak. Boltba elmenni 2-3-5 km-t mindegy mivel mész, arra biztosan nem vennéd észre a különbséget, de arra meg ez luxus, arra egy decathlonos belépõ szint is elegendõ kell, hogy legyen.
    elemlampablog.hu - elemlámpa tesztek minden mennyiségben!

  2. #982
    Senior Member P. Dude's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2020
    Hozzászólások
    4,861
    Thumbs Up
    Received: 454
    Given: 805

    0 Not allowed!
    Az a baj, hogy közben egyetértek ám. Az eszemmel már az elején beláttam, hogy nem lenne célszerû döntés.

    Sóhaj. Persze ennyi erõvel lehetne mondani, hogy gázpisztoly, gumis revolver, és gumis puska mellé miért vettem még Home Defendert is. Mert beleszerettem, és nem csitult a szerelem. És egy percig se bántam meg, pedig eléggé megcsappantotta a számlámat. Néhanapján szóba gyühetnek ilyen érzelmi szempontok is.

    Ettõl függetlenül jelen pillanatban biztos nem veszek Fatbike-ot, amúgy sem lenne most rá pénzem.

  3. #983
    Senior Member P. Dude's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2020
    Hozzászólások
    4,861
    Thumbs Up
    Received: 454
    Given: 805

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló varég Hozzászólás megtekintése
    A fatbike-ról nekem az a véleményem, hogy északon, hóban fagyban jó lehet.(Ismerõs a finneknél télen látott a tavon fatbike-val embereket tekerni).
    Süppedõs talajon jó lehet.

    Egy nagyobb hátránya volna:
    Az alkatrész ellátás.
    Egy sima bringára kb. bárhol kaphatsz gumit, belsõt, de erre nem sok helyen láttam még, mindenhol rendelésre hozzák...

    Nekem 27.5-ös gépem van, szerintem kényelmesebb a hajtása mint a 26/29-esnek. Az enyémen a 2,1-es gumit lecseréltem 1,5-re és egy príma trekking jellegû gép lett...
    Szintén köszi a tippeket!

    Igen, az alkatrészek beszerzése nekem is eszembe jutott, mint ellenérv. A facebookon például láttam, hogy kiírták (még július elsején): "Baján van raktáron - limitált darabszámban - pár VEE gumi".

    Szóval biztos nem egyszerû. Arra gondoltam, hogy esetleg elõre begyûjtögetnék hozzá tartalékokat. Persze az megint igen sok pénz lenne.

  4. #984
    Senior Member P. Dude's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2020
    Hozzászólások
    4,861
    Thumbs Up
    Received: 454
    Given: 805

    0 Not allowed!
    Autók akadtak el a homokban, szerencsére Kunhalmi Ágnes intézkedett.

    Kunhalmi Ágnes elakadt a Magyar Szaharában, de kihúzták a kocsiját

  5. #985
    MPF támogató Ihasz Laci's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Jun 2015
    Lakhely
    Somerset UK
    Hozzászólások
    1,751
    Blog Entries
    3
    Thumbs Up
    Received: 4
    Given: 1

    0 Not allowed!



    Itt egy otlet egy atalakitott verziora.

    Erdemes nezni ezt a csatornat, a video fohose mindenfeleket epit, atalakit, erdemes megnezni.

  6. #986
    Administrator TMIB's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Lakhely
    USA
    Hozzászólások
    29,968
    Blog Entries
    60
    Thumbs Up
    Received: 922
    Given: 954

    0 Not allowed!
    Ok, itt az ígért videó az új motorról.

    Amigo JAX-50 50cc Gas Scooter Moped robogó


  7. #987
    Senior Member WestBam's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Dec 2014
    Lakhely
    Bp.
    Hozzászólások
    1,876
    Thumbs Up
    Received: 200
    Given: 234

    0 Not allowed!
    A régi motoroddal végülis mi lett? A robogós élet jobban bejött?
    elemlampablog.hu - elemlámpa tesztek minden mennyiségben!

  8. #988
    Administrator TMIB's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Lakhely
    USA
    Hozzászólások
    29,968
    Blog Entries
    60
    Thumbs Up
    Received: 922
    Given: 954

    0 Not allowed!
    A régi motor javítás alatt áll, nem tudom hogy hogy fogom megoldani hogy kiszedjem belõle a karburátort. Majd szenvedek vele.

    A másikat azért vettem, mert arra nem kell jogsi ha csak a városhatárig megyek vele. Úgy gondoltam hogy angolul úgysem sikerülne robogóra letenni. De aztán kiderült hogy csak egy könnyû teszt az egész, és meglett a robogóra a jogosítvány. Így jött össze. Remélhetõleg azért még meg tudom javítani azt is. A robogó jobban tetszik, mert ha beindul akkor megy, automata váltó, nem is 250 kiló csak 120 körüli, könnyebben kezelhetõ, könnyebben javítható.

  9. #989
    MPF támogató
    Csatlakozás dátuma
    Feb 2014
    Lakhely
    Canada
    Hozzászólások
    425
    Thumbs Up
    Received: 65
    Given: 8

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló TMIB Hozzászólás megtekintése
    Úgy gondoltam hogy angolul úgysem sikerülne robogóra letenni. De aztán kiderült hogy csak egy könnyû teszt az egész, és meglett a robogóra a jogosítvány.
    Gratulalok a motorhoz. Remelem sok elvezetet lelsz a konnyebb kozlekedesi formaban. A Te angolod biztos, hogy sokkal jobb mint az enyem, es en le tudtam vizsgazni kamionra is. Szerintem neked is menne barmelyik kategoria, ha mondjuk kesobb autora is le akarnad rakni. Csak bizz magadban jobban.

  10. #990
    Senior Member P. Dude's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2020
    Hozzászólások
    4,861
    Thumbs Up
    Received: 454
    Given: 805

    0 Not allowed!
    Szóval ez a menõség volt a titokzatos képen!

Posting Permissions

  • Te nem nyithatsz új topicot
  • Te nem szólhatsz hozzá
  • Te nem csatolhatsz fájlokat
  • Te nem szerkesztheted a hozzászólásaid
  •