Oldala 8 of 12 ElsõElsõ ... 678910 ... UtolsóUtolsó
Eredmény 71 to 80 of 117

Topic: Motorok, motorozás, motor szerelés, javítás

  1. #71
    Senior Member Sergeant's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2016
    Lakhely
    Közép-, Kelet-és Nyugat-Orbanisztán
    Hozzászólások
    425
    Thumbs Up
    Received: 16
    Given: 3

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló st.jimmy Hozzászólás megtekintése
    Mer vieszitek a kínai motyót azt hiszitek olcsó amikor annyiba kerül mint a 10 éves "márkás"... pedig az még mindig jobb az esetek döntõ többségében. Tanuljon mindenki ebbõl, aki ezt a topicot olvassa.
    Nem osztom a véleményed. Tömegével árulják a gyújtás hibás olasz és japán robogókat. Kicsit drága hozzájuk az alkatrész. Persze ezzel csak akkor szembesülnek a tulajok, amikor cserélni kell valamit.
    Újonnan nagyon jók, de ha hozzá kell nyúlni, akkor zsebbenyúlós a dolog.
    Amúgy egy Keeway robogó újonnan 4-500 ezer, ezek sem olcsóak már.
    Viszont a kínai gépekhez fillérekért van az alkatrész.
    Volt nekem mindenféle motorom kicsi, nagy, keleti, nyugati. Azt a hihetetlen minõségi különbséget nem igazán tapasztaltam meg, igaz nagy többségében használtan vettem õket. Ha használ valamit az ember, akkor az kopik is, elõbb-utóbb cserélgetni kell az alkatrészeket, ez sajnos elkerülhetetlen.
    Ez olyan, hogy az egyik ismerõs okoskodott, hogy én mindig szerelem a mocit, az övét sohasem kell. Évente egyszer hozza ki egy körre, van benne 1200km. Hát ha a garázsban áll, akkor nem is fog elromlani...
    Hazámban bárhol lehetek, mindenhol otthon vagyok.
    Hazámban minden utat ismerek.
    (Idézetek a Nagy zûr Korzikán c. alapmûbõl)😀

  2. #72
    Senior Member P. Dude's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2020
    Hozzászólások
    4,861
    Thumbs Up
    Received: 454
    Given: 805

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló TMIB Hozzászólás megtekintése
    Feltöltöttem az aksiját és most jó. Lehetséges hogy egy ritka idióta ötlete volt a gyártónak, hogy ha lemerül az akkumulátor, akkor így jelezze azt a motor gazdájának. Elég nyakatekert dolog, de én másra nem tudok gondolni.
    Na, azóta jól szuperál?

  3. #73
    Administrator TMIB's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Lakhely
    USA
    Hozzászólások
    29,967
    Blog Entries
    60
    Thumbs Up
    Received: 922
    Given: 954

    0 Not allowed!
    Igen, mûködik, voltam vele tesztelésen, meg tankolni is.

    Sõt, rákérdeztem egy másik emberkénél akinek ugyanilyen a motorja csak 150cc-s. Azt modja hogy az övé is ilyen, ha lemerülni készül az aksi, akkor ég a világítás a kilométerórán akkor is ha nincs rajta a gyújtás. Tehát ez csak valami hülye megoldás amit a gyártó jó ötletnek gondolt.

  4. #74
    MPF támogató
    Csatlakozás dátuma
    Nov 2013
    Hozzászólások
    1,389
    Thumbs Up
    Received: 4
    Given: 1

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló Sergeant Hozzászólás megtekintése
    Nem osztom a véleményed. Tömegével árulják a gyújtás hibás olasz és japán robogókat. Kicsit drága hozzájuk az alkatrész. Persze ezzel csak akkor szembesülnek a tulajok, amikor cserélni kell valamit.
    Újonnan nagyon jók, de ha hozzá kell nyúlni, akkor zsebbenyúlós a dolog.
    Amúgy egy Keeway robogó újonnan 4-500 ezer, ezek sem olcsóak már.
    Viszont a kínai gépekhez fillérekért van az alkatrész.
    Volt nekem mindenféle motorom kicsi, nagy, keleti, nyugati. Azt a hihetetlen minõségi különbséget nem igazán tapasztaltam meg, igaz nagy többségében használtan vettem õket. Ha használ valamit az ember, akkor az kopik is, elõbb-utóbb cserélgetni kell az alkatrészeket, ez sajnos elkerülhetetlen.
    Ez olyan, hogy az egyik ismerõs okoskodott, hogy én mindig szerelem a mocit, az övét sohasem kell. Évente egyszer hozza ki egy körre, van benne 1200km. Hát ha a garázsban áll, akkor nem is fog elromlani...
    A gyújtás alaplap drága. Gilera Stalker jeladó 3500 huf, "elektronika" 6700 huf az utángyártott, azt mondjuk feleslegesen vettem meg, mert benéztem és a kompresszió hiányzott. Fõtengely szerintem kínaiba ugyanannyiba kerül, kérdés, hogy amikor 20-30 ezer után tönkremegy a fõtengelycsapágy (10 e huf alkatrész) egy pigiblokkban, akkor még visszarakja-e a gyári fõtengyelyt (kb legdrágább alkatrész 30-e huf) az ember, valószínûleg nem követ el nagy hibát, 60 000-ret megy el kb a gyári tengõ állítólag, enyhe tuningot (70-es vashenger valami közepes hozzá való kipufogóval stb) jól elbírja (szemben a minarellivel).

    Ha nem lett nagyon elkókányolva egy ilyen robogó, akkor lehet rá számítani, hogy milyen alkatrész meddig bírja. Ki vannak találva rendesen, nincsenek ilyen trükkök, mint amivel TMIB találkozott most. Nem olvadnak le a mûanyagok mûködik a kényszerléghûtés, vagy ha vizes, akkor az. Be kell tartani, hogy cseréld a vízpumpát (minarelli), meg az olajpumpa meghajtó szíjat (piaggio), aztán kész.

    Az újabb márkás robogóknál megint más a tészta, ha bekrepál az injektor, adhatod el alkatrésznek a robogó többi részét. Meg olyan fojtást raknak bele, hogy a hengeren kell faragni a leömlõket... agyrém.

    Igazából ha eszemnél vagyok, meg nem akarok dinamikusabbat akkor a Gilera Stalkerem rém unalmassá és simán jól használhatóvá vált volna. Kb. évente 50 000 HUF szervíz, ha nem én csinálom, és mindene IS tönkremegy, meg max 1 lerobbanás amikor valami olyan megy tönkre, aminek nincs elõjele. De hülye voltam és spóroltam 12 000-ret az új kipufogón (az olcsóbbat vettem 20 000-ért), amikor a gyári szétrohadt, így lomha lett. Ezáltal amikor megkínáltak a Malagutival ár alatt, akkor nem ugrottam félre. Ha jó kipufogót veszek a Gilerára, és ellen tudok állni a malagutinak, akkor most lenne az elsõ robogómban kb 60 000 km, szóval aktuális lenne a újra szétbontani a blokkot és kicserélni a fõtengelyt. Lehet, hogy a gyújtás alaplap is cserés lett volna már, sõt, lehet, hogy hengert is kellett volna fúratni, meg egy új dugó, de azt hiszem volt még egy túlméret lehetõség benne. Ez cirka 100-150 ezer, szerintem amíg beletettem azt a tényleges 20 000-ret költhettem szervízre 80-100 000 ezret egy hengerfúrás, fõtengelycsapágyazás, meg a kipufogó voltak a nagyobbak. 12 000 kilóméterrel vettem 70 ezerért annot. Tehát a fenntartási+bekerülési költség 50 ezer kilóméterre kilóméterenként 6,4 huf. Ha nem akarom, hogy visítson a végáttétel (visított végig amíg nálam volt), akkor igazán belefér annak a megperselyeztetése is legrosszabb esetben 40 ezerért. Nem marad más csak a normál karbantartás, meg a dögunalom, hogy alig kell valamivel foglalkozni. Persze nem éri meg elkölteni 100-ezret egy 50 ezret érõ robogóra, gondolja sok ember, csak mint látható olcsó, viszonylag probléma és rendszám mentes városi kilómétereket vásárolhat magának így az, aki szeret robogóval közlekedni.

    Szeretem a kínai dolgokat sokmindenben amúgy, gyakran bazijó minõséget adnak, fillérekért. De a nevenincs kínai robogóhoz mint olvashattuk nem kapsz használatit, a neten is alig találsz valamit, esetleges, hogy mi milyen anyagból készült... A keeway nem is számít nevenincsnek, de akkor ezek szerint az is gyermekbetegségekkel küzd(ött). Ha gariidõre veszed, és azzal számolsz, hogy utána kuka, akkor jó lehet, mert új cuccot hajtasz, gazdasági kockázatod nincs benne, ott a gari, ahogy az letelik minden nap ajándék, amikor problémád van eladod ahogy van, boldog vagy. Én az okostelefonjaimat használom így, mert elavulnak, bár a mostani éppen nem úgy néz ki hogy egyhamar el fog, örülök is. De ezek az ezredforduló körüli Yamahák, Piaggio-k, Gilerák, Malagutik akkor lesznek rossz vétel 50-es robogóban amikor elfogynak a használható, vagy 10-20 ezer forintból jóvá tehetõ darabok, mert összetört, vagy szétrohadt mind. Amúgy feltehetõleg problémamentesebbek, mint a 15 évvel fiatalabb nevenincs kínaik.

    Amúgy hallottam konkrét ellenpéldáról, a Kymco Agility 4T az egy jó cucc állítólag (bár a Kymco talán messzebb van már a nevenincstõl), szerelhetõség, meg minden szempontból. Csak gyárilag harmatgyenge (mert négyütemû), de szereti az alap hetvenes hengert és azzal már úgy megy mint egy 50-es 2t olasz gyári (fojtás nélkül).

    Vírus elõtti idõkben 10 000-ret mentem évente leginkább át a fõvároson ingázva, meg egy kis újságkihordás, egy kis futárkodás ilyesmi, szóval limitált a tapasztalat, nem vagyok rendes városban sokat menõ. Egy visszafogott országúti felhasználás az alföldön megint más, ott bizonyos alkatrészek szempontjából el lehet osztani a kilómétereket kettõvel is akár. Vagy városban is, ha nem veszi ki az ember a fojtást a gyáriból. Vagy ha valaki +10 fok alatt elrakja télire...

    Én örülök, hogy nem vagyunk egy véleményen, így színesebb a világ
    Last edited by st.jimmy; 09-03-2020 at 08:29 AM.

  5. #75
    Senior Member P. Dude's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2020
    Hozzászólások
    4,861
    Thumbs Up
    Received: 454
    Given: 805

    0 Not allowed!
    Azt a ku... Nem aprózta el a hölgyemény.

    259-cel száguldozott Hajmáskér közelében egy motoros nõ

  6. #76
    Senior Member
    Csatlakozás dátuma
    Jan 2016
    Lakhely
    Budapest
    Hozzászólások
    1,136
    Thumbs Up
    Received: 88
    Given: 35

    0 Not allowed!
    Vajon mit vesztene és nyerne a társadalom, ha a motorok és autók elektronikusan beépített korlát miatt a maximális sebesség nem lenne több mint 150 km/h?
    Tudom, 50-nel ütközve is lehet halálos balesetet szenvedni, de egészen mások a túlélési esélyek 250-nel történõ ütközésnél.

  7. #77
    Fórum támogató
    Csatlakozás dátuma
    Oct 2013
    Hozzászólások
    958
    Blog Entries
    8
    Thumbs Up
    Received: 54
    Given: 140

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló Ged Hozzászólás megtekintése
    Vajon mit vesztene és nyerne a társadalom, ha a motorok és autók elektronikusan beépített korlát miatt a maximális sebesség nem lenne több mint 150 km/h?
    Szia,

    Felporgetne a gazdasagot a chiptuning uzletag. :-)

    Amugy szerintem _nincs_ olyan sebesseg, aminel egy motor biztonsagos lenne, hiszen az allo motoros sem eli tul, ha belehajt egy auto.

    Bel

  8. #78
    Administrator TMIB's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Lakhely
    USA
    Hozzászólások
    29,967
    Blog Entries
    60
    Thumbs Up
    Received: 922
    Given: 954

    0 Not allowed!
    Nem tudom, az enyémben szerintem van sebesség-akadályozó. Csak akkor megy többet 48 km/h-nál, ha lejtõn megyek és tovább húzom neki, akkor tudja tartani a nagyobb sebességet, de csak akkor. Ebbõl látni hogy bírná a 65-öt is, de valahogy elektronikusan van lekorlátozva hogy csak úgy elérje azt a sebességet a motor. Persze én meg vagyok a 48-cal is, meg az új motor futása is eléggé olyan hogy élvezhetõ vele a lassabb tempó. Az asszonyéval menni olyan mint egy nagy biciklivel, az újnak viszont nagyobb és szélsesebb kerekei vannak, meg a súlya is jóval nehezebb, úgyhogy bár valójában messze van tõle, mégis nagymotoros érzéssel lehet vele hajtani.

  9. #79
    Senior Member
    Csatlakozás dátuma
    Jan 2016
    Lakhely
    Budapest
    Hozzászólások
    1,136
    Thumbs Up
    Received: 88
    Given: 35

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló bel Hozzászólás megtekintése
    Felporgetne a gazdasagot a chiptuning uzletag. :-)
    Ez csak a fekete gazdaságot pörgetné, mivel illegális lenne
    Idézet Eredeti hozzászóló bel Hozzászólás megtekintése
    Amugy szerintem _nincs_ olyan sebesseg, aminel egy motor biztonsagos lenne, hiszen az allo motoros sem eli tul, ha belehajt egy auto.
    100%-os biztonság nem létezik, ez nem is lehet vita tárgya. De nem is ez a cél. Ha mindenkit nem is lehet megmenteni, pár életet, azért biztos meglehetne egy ilyen korlátozással.
    Az extrém gyorshajtás, amire egy ilyen intézkedés hatással lenne, nem is általános: én például ha autópályán (M3) megyek általában 135 km/h-lel nyomom. Érzésre több személykocsit elõzök le így, mint ahányan engem megelõznek. A többség tehát betartja a szabályt, viszonylag kevés autóst érintene a 150-es maximum, a forgalom se lassulna be. Éves szinten mérhetõen kevesebb halott, sérült, anyagi kár keletkezne.

  10. #80
    MPF támogató
    Csatlakozás dátuma
    Nov 2013
    Hozzászólások
    1,389
    Thumbs Up
    Received: 4
    Given: 1

    0 Not allowed!
    Ha technikailag nézem egy halott nem kerül olyan sokba a társadalomnak, de egy megnyomorodott igen. Szóval kedvezõ, hogy a hülyék nincsenek lekorlátozva, mert 250-nél közúton ha félremegy valami akkor beöltözve sincs semmi esélye a motorosnak, hacsaknem véletlen olyanok a körülmények, mint pályán, de kisebb sebességnél túlélheti és jöhet 30-50 év kerekesszék. Szóval a társadalom a motorosok esetében valszeg jobban jár korlátozások nélkül, szigorúen technikailag nézve. Autóknál más a helyzet.

    Amúgy csak Malévval mentem 200-nál gyorsabban, szóval saját élmény nincs, de azért a balesetekrõl szóló híreket szoktam nézni.

    Ez amúgy itt OFF szerintem

A topic keresõszavai:

Posting Permissions

  • Te nem nyithatsz új topicot
  • Te nem szólhatsz hozzá
  • Te nem csatolhatsz fájlokat
  • Te nem szerkesztheted a hozzászólásaid
  •