0

Thumbs Up |
Received: 934 Given: 972 |
Én az éjszakai dolgot egyáltalán nem értem. Nappal amikor nagy a tömeg akkor minden oké és nyitva tarthatnak szórakozóhelyek, de mikor éjszaka van és a többség hazamegy, akkor be kell zárni.Esetleg hétvégén értem hogy a kocsmák és a diszkók inkább tömve vannak, bár a diszkókba meg nem a 80 évesek járnak, hanem a fiatal korosztály. Meg a hétvégén hajnali 3-kor a kocsmákban is inkább a fiatalok vannak, nem a kisnyugdíjasok.
![]()
http://tuleloblog.blogspot.com
https://www.facebook.com/Túlélõblog-192123530821899/
Adakozás tárhelyre/domainre (PayPal): http://magyarprepperforum.us/donations/adakozas_MPF.htm
MagyarPrepperForum Discord chat: https://discord.gg/Rja2yhQZd2
Thumbs Up |
Received: 4 Given: 1 |
http://aludjazerdoben.blog.hu/ es a youtube csatornam https://www.youtube.com/channel/UCp0..._as=subscriber
Itt vannak még ötletek:
https://alapjarat.hu/el-mondo/15-aut...isre-szuletett
![]()
Thumbs Up |
Received: 65 Given: 8 |
Nekem az a bajom ezekkel a cikkekel, hogy ez is ilyen prepper fikazos, es a bemutatott autoknak kozuk nincs a prepepperkedeshez, vagy a tuleleshez. A legtobb brahibol csinalt, vagy film es videojatek koppintas. En sok videot megnezek a temaban a youtubon es akik komolyan gondoljak azok nem ilyen autokat epitenek. En is tervezek egy jarmuvet epiteni, de en teherauto, Nyerges vontato vonalon gondolkozom, csak meg egeynlore az alap sincs meg. Bar most nezem ez inkabb az autos topikba valo lenne.
Csak nem az elsõ próbautadon készült ez a kép?
Wyrmwood-DI-1.jpg
(Amúgy a Wyrmwood címû filmbõl van.)
Thumbs Up |
Received: 4 Given: 1 |
kontraproduktív, ha felekad az autó elejére egy zombi!
inkább valami hókotró szerû dolog lenne hasznos, ami inkább oldalra tol, mint felfele
Esetleg a Carmageddonból pár ötlet?
b22b12069c5d65bde55eec1cff4e2910-375.jpg
ff0383114a26cf0f7dfc7e621472038f-375.jpg
20980aa178322bf1f2ed3f230347614b-375.jpg
(wallpaperup.com)
splatshot1.jpg
(dosgamesarchive.com)
Thumbs Up |
Received: 65 Given: 8 |
Ezert jo neha kamionozni. Ezeket nem vettek at, mert serult a csomagolas. igy haza hoztam. 11 kg szaraz lencse, 11 kg arpa gyongye, 6 kg mazsola
20201027_150125[1].jpg
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
A hétvégén kipróbáltam, hogyan lehet gyalog eljutni XXX településrõl (bázis) YYY településre, ahol a "mindent is kapni" piac van. Kb. 12 km, nagyrészt legelõ / erdõsávok / szántóföld.
Az volt a szimulált helyzet, hogy gyalog + észrevétlenül kell eljutni, elvinni az eladnivalót, hazahozni a megvásároltat, bármi legyen is az, és közben megfigyelni, gyûjtögetni, ami jön.
Pár tanulság:
- Az telepített PMR rádióállomás remekül mûködik, a teljes távon tudtam kommunikálni a bázissal. Ez légvonalban mérve legalább 8km hatótávolságot jelent, ami nagyon jó.
- Ha a PMR kapcsolat elmegy, nem biztos hogy túl messze vagyunk egymástól. Akár egy méterrel magasabbra mászva többször visszaállt a tiszta kapcsolat. Máskor a bázishoz képest érintõ-irányban kellett mozogni párszor tíz métert, hogy egy takarásból kikerüljek.
- A táv-kommunikáció sokszor NAGYON nem egyértelmû. Nagyon nehéz úgy válaszolni a "merre vagy" kérdésre, hogy az ne legyen félrevezetõ a bázis számára, amennyiben nem egy pontosan azonosítható helyen vagyunk, hanem pl. félúton két navigációs pont között, a szántóföld közepén. Kerüljük a "majdnem a hídnál vagyok" jellegû mondatokat, mivel a "majdnem ott lenni" mást jelent a terepen, és mást otthonról hallgatva. Ha nem tudjuk PONTOSAN, hogy hol vagyunk, vagy hogy PONTOSAN "mikor leszünk hol" - akkor mondjuk azt, hogy A és B pont között VALAHOL vagyunk, és ne tipplejünk.
- Sok volt a tanulság, de az elsõ tanulság az, hogy IGEN, kell egy notesz + egy toll, hogy felírjuk a többi tanulságot...
- Ha ki akarjuk dolgozni az optimális útvonalat (menetidõ és opsec szempontból is), akkor kétszer kell végigjárnunk az utat - oda- és visszafelé is.
- NE ÖLTÖZZÜNK FULL FEKETÉBE! Az az Antifa söpredék, és a rosszban sántikálók öltözete. Ha nem tudunk észrevétlenek maradni, akkor ne egy lopakodó betörõt lásson az, aki meglát minket! Multicam black-ben, rádióval, távcsõvel mentem, és egy vadásznak látszó lény szembejött az ösvényen, feltettem egy narancs bb sapkát. Kollégának szólított, és megkérdezte, hol van a gyülekezõpont.
- A vasúti töltések mellett NAGYON mély és meredek árkok lehetnek, ami a mûholdképen természetesen nem látszik...
- A hátizsák minden rekeszében legyen egy üres nejlonzsák, amibe bele lehet csomagolni azt, amit találunk. Én egy tökéletes állapotban lévõ, de sáros-ázott munkavédelmi "kobakot" szedtem össze az árokparton, ami jól össze is sározta a hátizsákot belülrõl.
- 10 km-es távot úttalan utakon oda és vissza legyalogolni felszereléssel NEM megterhelõ. Ezt a távot bárki bírja, aki nagyjából egészséges, nem kell edzésben lenni. A "rakomány" tömege is csak annyiban számít, hogy ha sokat cipelünk, akkor meg kell majd néha állni pihenni kicsit. Legrosszabb esetben (nagy málha, nehéz terep, esõ, stb.) is lehet 5 km/órás sebességet tartani, ha folyamatosan haladunk.
Hirtelen ennyi. Ti szoktatok gyalogos gyakorlatot tartani? Ha igen, hová? Piac, bugout place, rokonok?