0

Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
A sorrend jó. Csak gondolj arra, hogy ebbe az irányba csökken az elvihetõ cucc mennyisége is. Illetve más az optimális csomagolás bringára és más gyalog.
Egyenetlen terepen, amikor ki kell állnod a nyeregbõl egy 50 kilás zsák nem a legbölcsebb döntés a hátadon. Úgy fogsz vele imbolyogni, hogy elõbb-utóbb nagy zakó lesz a vége olyan durva terepen.
A folyón való közlekedést szétválasztanám két idõszakra: egyik a normál folyási állapotok közötti közlekedés. Ekkor a térkép jó ötlet, mert megvannak és észlelhetõek a tp-k. A másik szitu a durva árvíz. Ez a Tisza esetében azt jelenti, hogy szinte amíg ellátsz: víz. Ekkor jobb a tájoló. Plusz ilyenkor gumicsónak felejtõs! A sok törmelék miatt csakis fémaljú és több légkamrás falú csónakban merészkednék a vízre! A tiszta fém nehéz és behúzni is nehezebb valakit vagy valamit bele, mint a gumifalúba.
Stay calm & never quit. - tulelniatermeszetben.blog.hu
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Igen, említettük már a kerékpárokat. Amennyiben nem túl bonyolult a váltószerkezet - ha van egyáltalán - vagy nincs olyan más, nem szerelhetõ pontja - pl. préselés -, ami nehézkessé tenné a karbantartást, akkor nem rossz ötlet.
Elõnye, hogy közel hangtalan, viszonylag könnyû, nem kell hozzá üzemanyag és gyorsabb, mint gyalog.
Hátránya, hogy nem ad semmilyen védelmet és olyan SHTF esetén, amikor a mûutak használhatóak maradnának lassú más jármûvekhez képest.
Az egy dolog, hogy mostani körülmények között elég sok helyen el lehet menni egy jó montival. De, ehhez ad hozzá, hogy SHTF-ben ott lesz cirka 50 kila a brinyón. Az nagyon meg fogja változtatni a menettulajdonságokat! Te is hamarabb kimerülsz.
Próbálj meg nagy fûben vagy télen csak 10 centis hóban huzamosabb ideig tekerni! Még málha sem kell hozzá, hogy rövidesen el kezdj köpködni. Ehhez ad hozzá, hogy emelkedõn vagy éppen és van a brinyón csak 30 kiló motyó. De, ott van az árvíz esete is: fél méteres vízben még úgy ahogy elmész vele. Viszont nem látod, hogy mi van elõtted a zavarosban. És azért hosszútávon a víz is iszonyatosan fékez. Arról nem is beszélve, hogy amikor a víz gyors mozgásban van meg nem kockáztatnám, hogy belemenjek bringával. Helyesebben semmivel!
Akkor már inkább egy ló...valami nagyon fasza lábszárvédõvel!
Last edited by Don't Panic; 05-25-2013 at 09:05 AM.
Stay calm & never quit. - tulelniatermeszetben.blog.hu
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Don't Panic én is fémfalú csónakban gondolkodom illetve ezt tartom jónak vízi menekülésre(persze az van amit sikerül elkötnina nem ám). A kerékpárral nem szeretnék 50-30kg-ot vinni.Igyekszem a különbözõ túrák alatt is minimalizálni a cuccaim így igazítottam a menekülõzsákom is.Persze aki velünk jön nem biztos hogy ugyanígy tesz. Egyetértek abban hogy csökken a hely az autóban van ilyen vacak amivel a biriglit fel lehet szerelni a tetõre így már nyerünk is helyet.No szó mi szó én nem sok cuccal akarok menekülni más hely változtatásnál meg a feladathoz igazítom a cuccot.Ma bevásárláskor eszembe jutott egy mókás gondolat.Városon belül lehetne e haszálni csomag cipelésre beszerzésre az áruházak bevásárló kocsijait?
Mint ahogy a hajléktalanok is csinálják.
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Én nem fémfalúban gondolkodok, hanem fémaljúban. Olyanban, mint a NAVY Seals csónakok: az alja alumínium lap, az oldala pedig többkamrás baromi erõs gumi. Így ha egy kamra sérül is, még mindig mozgásképes.
Tudom, hogy nem ideális 30-50 kilát bringára dobni, de egy nagyon komoly balhé esetén hidd el, simán összejön. Az más, mint túrázni.
Az elvihetõ cucc mennyiségét arra értettem, hogy kocsival több mázsát is elvihetsz a csomeszban.
Bringával vontatva vagy tolva is sokmindent meg lehet mozgatni...amíg a csapágyak bírják.
Bringán már 50 kilán felül necces (oldaltáskákban és csomagtartón).
Gyalog pedig 50 kila alatt kell gondolkodni hosszútávon.
A bevásárló kocsi jó dolog csak aprók a kerekei, ergo gyorsan elakad.
Stay calm & never quit. - tulelniatermeszetben.blog.hu
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Értelek.Az 50kilót akkor is soknak tartom fõleg 1személynek Az autós dolgot úgy gondoltam hogy ha teszem azt autóval nem tudok tovább menni akkor kevesebb cuccal birigli még kevesebb gyalog.Mindig fel kell áldozni valamit.De ezt igyekezném úgy meg tenni hogy pl az autó kerék kulcsot nem tenném a bicsiklire és a így tovább. Tudom hogy teljesen más mint a túrázás. Mentem már a BOB-al túrázni egy csomó dolog volt ami nem kellett de tudom hogy máskor jó hasznát venném. Navy seals-es csónak hát igen ilyet tuti nem fogok venni pár forintért úgyhogy marad az amit a kikötõben találni![]()
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Az én motyóm sincs több egyelõre 20-nál. Viszont ha nagyon durva szitu állna be, akkor még tuti jönne hozzá pár dolog, amikkel már meghaladnám a 30-at is könnyedén. Az 50-est inkább amolyan max. felsõ határnak értem.
Az autós-bringás dolgot így már vágom. Mea culpa. Elsõre akkor rosszul olvastam.
A NAVY Seals csónakot csak példaként hoztam fel. Úgy mindenki tudja milyen típusról beszélek. Vannak annak polgári változatai is jóval olcsóbban, de még használhatóan. Tisza környékén szerintem már most elkelne mindenkinek egy. Vagy legalább egy olcsó mûanyag kajak/kenu.
Stay calm & never quit. - tulelniatermeszetben.blog.hu
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Régi, megbízható, olcsón fenntartható kisbuszt használok közútra, ezzel el tudok sok mindent szállítani. Ha menekülni kell, akkor bringa, 26os kerékkel, mert abból elérhetõ a legtöbb alkatrész. Azt lehet tolni sárban a csomagokkal, s tempósan haladni szárazon és ami a legfontosabb, csendes. Autóval az elsõ földúton el lehet akadni esõ után az agyagban vagy a púderhomokban nyáron.
20 kg csomagnál többel nem tervezek, én képtelen vagyok többel távolságokat megtenni, nem vagyok amerikai elitkatona.
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Én is ezért javasoltam a Transporter T3-ast elõzõleg. Jó öreg szívódízel. Kimegy a világból is, ha nem hajtják.
Na igen, ez a másik dolog, ami a karbantartással, javíthatóságal függ össze: legyen bõven alkatrész. Máskülönben hiába szerelhetõ házilag a technika.
Anno kollegám volt a somogybabodi off roadon és mondta, hogy a Hummer szépen felhasalt az egyik meredekebb homokbuckán, mert hosszú a tengelytávja az UAZ-hoz képest, ami meg vígan áthajtott ugyanazon a részen. És ezek még nem is átlag autók.
A csomagok méretével kapcsolatban annyit elmondanék, hogy még a brit SAS-nél is 50 kilában van maximalizálva az egyéni felszerelés súlya. Pedig azok a srácok nem tejbegrízhuszárok.
A csónakokat egyébként pont azért hoztam fel, mert úgy látom, hogy mindenki szárazon való közlekedésben gondolkodik kis hazánkban. Néha azonban nem árt a "dobozon kívül is gondolkodni"!
Egyébként egy ilyen UAZ-t én is szívesen magaménak tudnék:
![]()
Stay calm & never quit. - tulelniatermeszetben.blog.hu
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
A vizen vagy a legkönnyebb célpont, talán ezért nem jön szóba alternatívaként. Lehet, hogy valaki lakik olyan helyen, mint a Fertõ, ahol el lehet kószálni nyomtalan a nádasban, de nekem tök felesleges bármiféle vizieszköz. Ha meg át kell kellni egy folyón, nejlonzsákból megoldom az ideiglenes tutajt a cuccoknak.
Kicsi ez az ország.