0

Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Sztem igaza van mindkét félnek.Igenis van h "kifárad" az anyag.de én inkább elhasználódásnak mondanám.A csere (pl. lengéscsillapitó) olcsóbb ha beméreted és ha lehet csak egyet cserélsz.De én személy szerint jártam úgy h az új(utángyártott) leng.csill. nem "tudott" annyit mint az eredeti.Nem minden esetben indokolt a párban cserélés szerintem.Természetesen néha van olyan h csak páros cserével tudunk megfelelõ javitást elvégezni.
szerintem nálad a pont. A rugó is el tud fáradni, bár sok kell neki, de elröppen 1-200ezer km és nem úgy rugózik már mint fiatalkorában. A LCS-t meg mérni szokták. Amikor a terepjárót vettem a bal elsõ olyan hitvány állapotban volt, hogy el tudott pattogni a kerék az úton balra kanyarodásnál, elég rossz érzés. Aztán padon kiderült, hogy a másik három lcs közül a legjobb van 51%-on, úgyhogy repült mind a négy, örültem volna, ha párban kell cserélni)
A masik szett gumibol nem lett semmi, mert olyan allapotban volt, hogy nem vettem meg. Most uj gumikat veszek majd kb 1 honap mulva. All terrain gumi. Meg a mereten vacilalok. Eredetileg 195-osok valok ra, de tobben azt mondtak rakjak nagyobbat, 215 vagy 235.... Nem tom. Lengescsillapitora a szerelo azt mondta, hogy csak egyet kell cserelni, nem part. Mondjuk itt az auton egy tengelyen is lehet kulonbozo mintazatu gumi.... Ami tok gaz. Szvsz. Megvettem a Haynes konyvet is. Meg az ekszijcsere van betervezve. Aprilis vegen muszaki.
Adapt, survive, overcome!
Thumbs Up |
Received: 1 Given: 0 |
akkor szerintem a 195 méretre nem fog rámenni a 235 méret továbbá figyelj a váltószámokra. Pl most 195 / 65 / 16 gumi van rajta annak a váltó mérete kb. 225/ 55 / 16 gumisnál van táblázat de neten is találsz. ha nem azonos a méret csalni fog a km órád de az nem is baj viszont a kerékagy csapágyak terhelése megváltozik ezért hamarabb megy tönkre.
és lévén összkerék hajtás 4 egyforma gumi
" vitatkozóknak."de elfárad a rugó is csak lassabban mint a gátló sõtt a laprugó ( amerikai autók és terepjárókban ma napig ) el is törik ha elfárad.
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
<OFF>
Had trollkodjak ide is egy kicsit!
Az anyag nem elfárad, hanem kifárad a sorozatosan ismétlõdõ igénybevétel miatt. Így elfáradni nem tud.
És felhívom a kedves budapesti fórumtársaim figyelmét, hogy vegyék figyelembe a hányattatott sorsú vidékiek helyzetét is. Nem mindenki olyan szerencsés, hogy az általuk koptatott útfelület egyenletesen kátyús, így mindkét oldali futómûvet hasonlóan terheli és teszi tönkre. Vidéken az útpadka jóval rosszabb minõségû, mint az út tengelyvonalában. Így a futómû igénybevétele nem egyenletes, hanem a jobb oldali gyorsabban amortizálódik. Hamarabb megérhet a cserére. Így elképzelhetõ, hogy csak az egyik oldalit kell cserélni, ha a másik elhasználódása még határértéken belüli.
Azon kívül londonercsecse esetében szerintem nem errõl az esetrõl van szó. A csere oka fizikai deformálódás, ami nem kifáradásos jelenség, hanem inkább utal egyszeri dinamikus terhelésre. Azt a futómûvet valaki irgalmatlanul odaverte valamihez a terepen, nem pedig a kátyúk rázták használhatatlanra.
Ennyit szerettem volna elmondani... Kérem kapcsolja ki!
</OFF>
Thumbs Up |
Received: 0 Given: 0 |
Ó igen a laprugók... emlékszek még a sulis éveimbõl, hogy eltört az egyik pótkocsin a laprugó, úgyhogy azok se örök életûek.
A mi Opelünkbe volt már 120.000+ Km és egy mélyebb 10-20 cm mély "láthatatlan" útbesüllyedésbe hajtottunk bele a TESCO környékén (ekkor tört el a rugó), ahol a kamionforgalom is terheli az utakat. Ráadásul szikrázó napsütéses idõben, így nehezen észrevehetõ volt a mélyedés.
Miután lecseréltettünk mindent, észrevehetõen stabilabb és csendesebb lett a kocsi.
Pontosan, elozo tulaj (amcsi preppertarsunk, pillowpants neven jart mar itt) nagyon kuldte neki 1 honapig a terepen. Lett egy horpadas is rajta, meg ez a lengescsillapito. Szerelonel felemeltuk, s alaneztunk (en is), s nem talaltunk mast. Amugy katyu erre is van dogivel, meg buzi fekvorendor, hogy szejjelverje a kisautod...
Adapt, survive, overcome!
..normál használatra ...NE....csúszik a jégen,letaposott havon...esõben csak lépésben...az abs-sel szerelik kocsik pedig kínlódnak mert nem tud mit kezdeni a cucc a szituval...szóval ha nem kifejezetten erdõt járni,mezõgazdaságra vagy extrém hibaelhárításra,katasztrófa védelemre készülsz ...inkább ne...ja és arra készülj,ha beragadsz nem a gumi fog kipörögni...hanem a kuplungtárcsa,a hajtáslánc,vagy ami enged...de valami fog engedni....All terrain gumi.
..ilyen gumival járok minden nap..
..akkor még pár szót ezekrõl a kifáradásos dolgokról.....30 éve vezetek terepjárót és ott kell lenni a hol a part szakad (nem a part..vezeték,de mind1)...nem véletlen,hogy szinte le sem vizsgáztatják a kocsikat ,inkább cserélik..mert amit kapnak..azt nem oldja meg egy rugó csere..a kasznik is mennek...csak gondoljatok bele mi erõ dolgozik amikor nekifeszül a traktor és 2-300 métert húzza a kocsit a szántásba...
Használtként megvásárolva.amelyik nem parádés kocsi volt,hanem terepjáróként használt arra költeni egy fillért is felesleges pénzkidobás..beülni oszt széthajtani amíg megy...
Last edited by Doom; 02-20-2015 at 01:30 PM.