Oldala 51 of 106 ElsõElsõ ... 41495051525361101 ... UtolsóUtolsó
Eredmény 501 to 510 of 1059

Topic: Járművek

  1. #501
    Member Pityke11's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Nov 2013
    Lakhely
    Szolnok környéke
    Hozzászólások
    77
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!
    Sztem igaza van mindkét félnek.Igenis van h "kifárad" az anyag.de én inkább elhasználódásnak mondanám.A csere (pl. lengéscsillapitó) olcsóbb ha beméreted és ha lehet csak egyet cserélsz.De én személy szerint jártam úgy h az új(utángyártott) leng.csill. nem "tudott" annyit mint az eredeti.Nem minden esetben indokolt a párban cserélés szerintem.Természetesen néha van olyan h csak páros cserével tudunk megfelelõ javitást elvégezni.

  2. #502
    Senior Member pappito's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2014
    Hozzászólások
    493
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló Pityke11 Hozzászólás megtekintése
    Sztem igaza van mindkét félnek.Igenis van h "kifárad" az anyag.de én inkább elhasználódásnak mondanám.A csere (pl. lengéscsillapitó) olcsóbb ha beméreted és ha lehet csak egyet cserélsz.De én személy szerint jártam úgy h az új(utángyártott) leng.csill. nem "tudott" annyit mint az eredeti.Nem minden esetben indokolt a párban cserélés szerintem.Természetesen néha van olyan h csak páros cserével tudunk megfelelõ javitást elvégezni.
    szerintem nálad a pont. A rugó is el tud fáradni, bár sok kell neki, de elröppen 1-200ezer km és nem úgy rugózik már mint fiatalkorában. A LCS-t meg mérni szokták. Amikor a terepjárót vettem a bal elsõ olyan hitvány állapotban volt, hogy el tudott pattogni a kerék az úton balra kanyarodásnál, elég rossz érzés. Aztán padon kiderült, hogy a másik három lcs közül a legjobb van 51%-on, úgyhogy repült mind a négy, örültem volna, ha párban kell cserélni )

  3. #503
    MPF támogató mossberg-operator's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Hozzászólások
    2,685
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló londonercsecse Hozzászólás megtekintése
    Ma kicsereltettem az osszes olajat, meg az egyik lengescsillapitot, ami banan alakura volt gorbulve. Masik terepgumi lesz, mint mondtam. Ma megyek ertuk. Majd csinalok kepet, ha megvan.
    A masik szett gumibol nem lett semmi, mert olyan allapotban volt, hogy nem vettem meg. Most uj gumikat veszek majd kb 1 honap mulva. All terrain gumi. Meg a mereten vacilalok. Eredetileg 195-osok valok ra, de tobben azt mondtak rakjak nagyobbat, 215 vagy 235.... Nem tom. Lengescsillapitora a szerelo azt mondta, hogy csak egyet kell cserelni, nem part. Mondjuk itt az auton egy tengelyen is lehet kulonbozo mintazatu gumi.... Ami tok gaz. Szvsz. Megvettem a Haynes konyvet is. Meg az ekszijcsere van betervezve. Aprilis vegen muszaki.
    Adapt, survive, overcome!

  4. #504
    Senior Member astonferi's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Lakhely
    budapest
    Hozzászólások
    1,084
    Thumbs Up
    Received: 1
    Given: 0

    0 Not allowed!
    akkor szerintem a 195 méretre nem fog rámenni a 235 méret továbbá figyelj a váltószámokra. Pl most 195 / 65 / 16 gumi van rajta annak a váltó mérete kb. 225/ 55 / 16 gumisnál van táblázat de neten is találsz. ha nem azonos a méret csalni fog a km órád de az nem is baj viszont a kerékagy csapágyak terhelése megváltozik ezért hamarabb megy tönkre.
    és lévén összkerék hajtás 4 egyforma gumi
    " vitatkozóknak." de elfárad a rugó is csak lassabban mint a gátló sõtt a laprugó ( amerikai autók és terepjárókban ma napig ) el is törik ha elfárad.

  5. #505
    Senior Member A. L. Ias's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Hozzászólások
    1,312
    Blog Entries
    4
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!
    <OFF>
    Had trollkodjak ide is egy kicsit!
    Az anyag nem elfárad, hanem kifárad a sorozatosan ismétlõdõ igénybevétel miatt. Így elfáradni nem tud.
    És felhívom a kedves budapesti fórumtársaim figyelmét, hogy vegyék figyelembe a hányattatott sorsú vidékiek helyzetét is. Nem mindenki olyan szerencsés, hogy az általuk koptatott útfelület egyenletesen kátyús, így mindkét oldali futómûvet hasonlóan terheli és teszi tönkre. Vidéken az útpadka jóval rosszabb minõségû, mint az út tengelyvonalában. Így a futómû igénybevétele nem egyenletes, hanem a jobb oldali gyorsabban amortizálódik. Hamarabb megérhet a cserére. Így elképzelhetõ, hogy csak az egyik oldalit kell cserélni, ha a másik elhasználódása még határértéken belüli.

    Azon kívül londonercsecse esetében szerintem nem errõl az esetrõl van szó. A csere oka fizikai deformálódás, ami nem kifáradásos jelenség, hanem inkább utal egyszeri dinamikus terhelésre. Azt a futómûvet valaki irgalmatlanul odaverte valamihez a terepen, nem pedig a kátyúk rázták használhatatlanra.

    Ennyit szerettem volna elmondani... Kérem kapcsolja ki!
    </OFF>

  6. #506
    Senior Member mmilan21's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Feb 2014
    Lakhely
    Bács-Kiskun megye
    Hozzászólások
    1,571
    Blog Entries
    4
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló astonferi Hozzászólás megtekintése
    " vitatkozóknak." de elfárad a rugó is csak lassabban mint a gátló sõtt a laprugó ( amerikai autók és terepjárókban ma napig ) el is törik ha elfárad.
    Ó igen a laprugók... emlékszek még a sulis éveimbõl, hogy eltört az egyik pótkocsin a laprugó, úgyhogy azok se örök életûek.
    A mi Opelünkbe volt már 120.000+ Km és egy mélyebb 10-20 cm mély "láthatatlan" útbesüllyedésbe hajtottunk bele a TESCO környékén (ekkor tört el a rugó), ahol a kamionforgalom is terheli az utakat. Ráadásul szikrázó napsütéses idõben, így nehezen észrevehetõ volt a mélyedés.
    Miután lecseréltettünk mindent, észrevehetõen stabilabb és csendesebb lett a kocsi.

  7. #507
    MPF támogató mossberg-operator's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Hozzászólások
    2,685
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló A. L. Ias Hozzászólás megtekintése
    <OFF>
    Had trollkodjak ide is egy kicsit!
    Az anyag nem elfárad, hanem kifárad a sorozatosan ismétlõdõ igénybevétel miatt. Így elfáradni nem tud.
    És felhívom a kedves budapesti fórumtársaim figyelmét, hogy vegyék figyelembe a hányattatott sorsú vidékiek helyzetét is. Nem mindenki olyan szerencsés, hogy az általuk koptatott útfelület egyenletesen kátyús, így mindkét oldali futómûvet hasonlóan terheli és teszi tönkre. Vidéken az útpadka jóval rosszabb minõségû, mint az út tengelyvonalában. Így a futómû igénybevétele nem egyenletes, hanem a jobb oldali gyorsabban amortizálódik. Hamarabb megérhet a cserére. Így elképzelhetõ, hogy csak az egyik oldalit kell cserélni, ha a másik elhasználódása még határértéken belüli.

    Azon kívül londonercsecse esetében szerintem nem errõl az esetrõl van szó. A csere oka fizikai deformálódás, ami nem kifáradásos jelenség, hanem inkább utal egyszeri dinamikus terhelésre. Azt a futómûvet valaki irgalmatlanul odaverte valamihez a terepen, nem pedig a kátyúk rázták használhatatlanra.

    Ennyit szerettem volna elmondani... Kérem kapcsolja ki!
    </OFF>
    Pontosan, elozo tulaj (amcsi preppertarsunk, pillowpants neven jart mar itt) nagyon kuldte neki 1 honapig a terepen. Lett egy horpadas is rajta, meg ez a lengescsillapito. Szerelonel felemeltuk, s alaneztunk (en is), s nem talaltunk mast. Amugy katyu erre is van dogivel, meg buzi fekvorendor, hogy szejjelverje a kisautod...
    Adapt, survive, overcome!

  8. #508
    Senior Member astonferi's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Lakhely
    budapest
    Hozzászólások
    1,084
    Thumbs Up
    Received: 1
    Given: 0

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló A. L. Ias Hozzászólás megtekintése
    <OFF>
    Had trollkodjak ide is egy kicsit!
    Ennyit szerettem volna elmondani... Kérem kapcsolja ki!
    </OFF>
    köszönjük a hozzászólást jövõ héten Te fizeted a teát valamint átmegyek tanítani is

  9. #509
    Doom
    Guest

    0 Not allowed!
    All terrain gumi.
    ..normál használatra ...NE....csúszik a jégen,letaposott havon...esõben csak lépésben...az abs-sel szerelik kocsik pedig kínlódnak mert nem tud mit kezdeni a cucc a szituval...szóval ha nem kifejezetten erdõt járni,mezõgazdaságra vagy extrém hibaelhárításra,katasztrófa védelemre készülsz ...inkább ne...ja és arra készülj,ha beragadsz nem a gumi fog kipörögni...hanem a kuplungtárcsa,a hajtáslánc,vagy ami enged...de valami fog engedni....
    ..ilyen gumival járok minden nap..

    ..akkor még pár szót ezekrõl a kifáradásos dolgokról.....30 éve vezetek terepjárót és ott kell lenni a hol a part szakad (nem a part..vezeték,de mind1)...nem véletlen,hogy szinte le sem vizsgáztatják a kocsikat ,inkább cserélik..mert amit kapnak..azt nem oldja meg egy rugó csere..a kasznik is mennek...csak gondoljatok bele mi erõ dolgozik amikor nekifeszül a traktor és 2-300 métert húzza a kocsit a szántásba...
    Használtként megvásárolva.amelyik nem parádés kocsi volt,hanem terepjáróként használt arra költeni egy fillért is felesleges pénzkidobás..beülni oszt széthajtani amíg megy...
    Last edited by Doom; 02-20-2015 at 01:30 PM.

  10. #510
    MPF támogató mossberg-operator's Avatar
    Csatlakozás dátuma
    Mar 2013
    Hozzászólások
    2,685
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!
    Idézet Eredeti hozzászóló Doom Hozzászólás megtekintése
    ..normál használatra ...NE....csúszik a jégen,letaposott havon...esõben csak lépésben...az abs-sel szerelik kocsik pedig kínlódnak mert nem tud mit kezdeni a cucc a szituval...szóval ha nem kifejezetten erdõt járni,mezõgazdaságra vagy extrém hibaelhárításra,katasztrófa védelemre készülsz ...inkább ne...ja és arra készülj,ha beragadsz nem a gumi fog kipörögni...hanem a kuplungtárcsa,a hajtáslánc,vagy ami enged...de valami fog engedni....
    ..ilyen gumival járok minden nap..

    ..akkor még pár szót ezekrõl a kifáradásos dolgokról.....30 éve vezetek terepjárót és ott kell lenni a hol a part szakad (nem a part..vezeték,de mind1)...nem véletlen,hogy szinte le sem vizsgáztatják a kocsikat ,inkább cserélik..mert amit kapnak..azt nem oldja meg egy rugó csere..a kasznik is mennek...csak gondoljatok bele mi erõ dolgozik amikor nekifeszül a traktor és 2-300 métert húzza a kocsit a szántásba...
    Használtként megvásárolva.amelyik nem parádés kocsi volt,hanem terepjáróként használt arra költeni egy fillért is felesleges pénzkidobás..beülni oszt széthajtani amíg megy...
    Hello! Akkor milyen gumit ajanlasz, amit tudok betonon, meg terepen is hasznalni?
    Adapt, survive, overcome!

Posting Permissions

  • Te nem nyithatsz új topicot
  • Te nem szólhatsz hozzá
  • Te nem csatolhatsz fájlokat
  • Te nem szerkesztheted a hozzászólásaid
  •